VÄGNING, 2

Okej, jag kommer med negativt besked. Trots att jag har tränat så otroligt mycket, ätit hyfsat (förutom förra torsdagen då jag var  ute, och i lördags då jag hade undantagsdag - brukar inte vara någon fara under viktnedgångar för mig), så hade jag bara gått ner -0.1 kilo och väger nu 81.1 kg. Jag måste säga att jag blev besviken med tanke på att jag faktiskt kämpat.

Och det där med bygga muskler är ingen "bortförklaring" som funkar för mig, eftersom jag bara varit på ett bodypump-pass sedan förra vägningen och det var i fredags. Jag har alltid kört med bortförklaringar tidigare gånger, men den här gången vill jag inte göra det. Jag är så trött på att lura mig själv, och intala mig saker. Jag får helt enkelt inse att jag inte har ansträngt mig tillräckligt hårt under veckan som gått.

Och eftersom det är andra veckan har jag svårt att tänka typ att det åtminstone inte är något plus. Jag ska liksom ner 20 kilo och så är det med det. Undrar vad jag har gjort fel, kanske måste jag sluta äta träningskalorierna? Fast det känns som att det blir för lite då. Och kolhydraterna plockar jag inte bort igen, eftersom jag vill ha livskvalitet så att jag kan hålla det i längden.

Nåväl, nya tag. Nästa vecka ska jag ha ett minus på vågen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vadå negativt besked?! Varje hekto som du lyckas gå ner är värt så himla mycket och du ska absolut inte börja äta mindre. Ibland hamnar man på platåer eftersom kroppen lever sitt egna lilla liv. Kroppen kan gå ner cirka 0,5 kg i veckan i genomsnitt och klart man når vissa platåer då ibland. Ha tålamod! Det lossnar ska du se :)

2009-09-24 @ 08:32:32
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag förstår att du tycker det känns jobbigt att inte vågen visar ett större minus. Men som Malin säger, varje hekto du lyckas gå när är ju värt mycket.

Och all träning du gjort är ju inte i onödan. Man får helt enkelt tänka att det kommer. Det där stora minuset. Fortsätter du träna som du gjort denna vecka lär det vara ett stort minus nästa vecka :)

2009-09-24 @ 15:05:39
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

HÖRRUUUU!!! ett minus är ett minus :D:D inte deppa ihop här nu honey! du är 0,1 kg närmare ditt mål!!! :D bättre än att vara 0,1 kg LÄNGRE IFÅN DITT MÅL! du fixar detta

2009-09-24 @ 17:22:24
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: kill calories

Malin, Ida & livetoday: NI ÄR BÄST!!! tack för peppen, så himla gulliga är ni! och det hjälper verkligen och får mig att känna mig mer inspirerad :D

2009-09-24 @ 21:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0