Dag 5 - matrapport

Idag och imorgon blir undantagsdagar. Sedan har jag bestämt att från och med söndag köra minst två månader utan undantagsdag (dvs utan alkohol, godis etc). Idag har jag käkat bra till frukost och lunch och sedan kanelbulle, morotskaka, tapas till middag och en mojito. Som sagt, dåligt, dåligt. Därför känner jag mig inte nödgad att skriva exakt vad jag har ätit, så länge jag är ärlig med att det inte har gått bra. Imorgon ska vi gå ut och under dagen äta typisk svensk husmanskost (eftersom min vän från Tjeckien självklart vill prova på det). På kvällen innan vi börjar dricka så ska hon laga någon typiskt tjeckisk rätt - spännande men antagligen inte speciellt nyttigt.

Nåväl, jag rapporterar imorgon och satsar ordentligt på att gå ner dessa tjugo kilo från och med söndag. Powerwalkutmaningen har jag dock hållit, vi har promenerat typ två timmar idag! Alltid något.

Hoppas att ni alla har en fin fredagskväll, nu ska vi lyssna på musik och dricka te. Trötta efter en lång dag runt i olika stadsdelar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0