Prövning ikväll

Godmorgon! Ikväll har jag en prövning framför mig igen. Det är nämligen så, att jag och några till ska gå på indisk restaurang. Och jag tycker inte om indisk mat, för det första. För det andra ska jag träna precis innan och kommer ha en halvtimme på mig efter träningen att ta mig till restaurangen. Det innebär att jag kommer hinna duscha och sedan åka direkt.Att äta middag innan träningen blir för tidigt, och jag vill inte äta middag på den indiska restaurangen.

Frågan är hur det här ska lösas. Antagligen får jag väl köpa en yoggi jalla och en banan, som jag käkar på vägen. Men det är dåligt att äta under stress (t.ex på tunnelbanan) och så innehåller den "middagen" mycket kalorier med tanke på den lilla mättnadskänsla den ger.

Vi får se hur jag löser det. Åtminstone har jag bara ätit ostomelett till frukost (ca 250 kcal), så jag har ganska mycket kalorier att röra mig med. Det känns tråkigt att behöva skippa träningen, bara för att hinna äta ordentlig middag. Har ni några förslag på hur man löser sådana här prövningar, som jag tycker dyker upp ganska ofta?

Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo

det är svårt. riktigt svårt. man får prioritera olika varje gång tror jag. vad som känns viktigast för dig just den dagen! vilket är olika från dag till dag.. gör det du VILL göra. det löser sig alltid. lycka till :D

2009-10-14 @ 08:56:36
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Malin

Vad synd att du inte tycker om indisk mat, det som är så himla gott. Men det är skillnad på restaurantmat och hemmalagad indisk mat.



Hoppas du hittar en lösning som passar dig.

2009-10-14 @ 08:59:02
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

livetoday: Ja, det är supersvårt. Tack för din peppande kommentar, du gör mig så glad!



Malin: Jag vet, det är liksom lite politiskt inkorrekt nästan att inte tycka om indiskt. Hör och häpna, men jag tycker faktiskt inte om asiatisk mat heller. Jag hukar mig för kastade tomater, men så är det. Varken hemlagad eller restaurang-lagad.

2009-10-14 @ 22:59:26
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0