Novemberutmaningen, dag 1 (igår) och dag 2 (idag)

Åh, det har gått bra för mig dessa dagar. Det känns superkul! Jag ska bli mer noggrann med att göra promenader till en daglig vana, oavsett om jag tränar eller inte den dagen. Det gör mig pigg och höstigt rosig om kinderna och känns väldigt sunt. Här kommer en rapport från igår och idag.

Igår (dag 1) :

Frukost: 3 skivor utölimpa med lite smör
Mellanmål: Banan
Lunch: Halloumi-bulgursallad med turkisk yoghurt
Middag: 2 halloumiwraps med massa sallad och lite crème fraiche
Kvällsmål: Fyra morötter med lite dip

Träning: 1 h bodypump (i den ingick massa armhävningar, plankan och det andra jag ska göra i novemberutmaningen)

Idag (dag 2) :

Frukost: Ostomelett
Lunch: Kycklingpastasallad med kycklingfilé (ca en halv), pasta, lite dressing och en mörk fralla till
Mellanmål: 2 skivor utölimpa med smör
Middag: Zucchini-krossade tomater-mozzarella-pasta

Träning: 30 min promenad i rask takt

Visserligen har jag gjort några stora fel dessa dagar: Brödet ska bort och det redan från och med imorgon. Nu har jag med råge förbrukat den brödranson jag bestämt för varje vecka, så resten av den här veckan blir det nolltolerans mot bröd. Jag har också ätit lite för mkt kalorier, kanske 1500 men jag känner att det är en bra start. Imorgon blir det ännu mer fokus och dessutom lite streetdance och en timmes promenad.

Hur har det gått för er idag?

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst, är det en bra start! Och promenader är härliga. Nu börjar jag till och med tycka om att gå till skolan fast att jag ibland förbannar mig på den som stal min cykel.

2009-11-04 @ 08:06:44
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Think Thin

Va kul med någon annan som också kör viktklubb! :)

Kan passa på att fråga dig, hur gör du med dina kvällsmål, sparar du t.ex. ett mellanmål och tar de på kvällen? :)

2009-11-04 @ 08:37:18
URL: http://thinkthin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Trots att jag hellre ville ligga kvar i soffan och kolla på Äntligen Hemma igårkväll så följde jag med kärleken på promenad. Det är oftast inte så jobbigt som man tror bara man väl kommer ut och iväg! Och i eftermiddag blir det en svängom i jobbets gym :) Dock ingen novemberutmaning för mig... :P Men hejja dig!!

Kram

2009-11-04 @ 09:09:04
Postat av: jessica

kul att läsa någon mer som ska ner i vikt

2009-11-04 @ 13:26:35
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Pernilla

Skönt att du är tillbaka på banan. You go Girl! Har också lite ny/omstart just nu. Kör på VK igen, så jag får ett slut på det här någon gång :D



/Pernilla

2009-11-04 @ 16:52:46
URL: http://teatimedarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0