Etapp ett, nystart, dag ett och två

Jag startade om på dag ett igår, blev kaos i helgen men förra veckan gick bra. Jag ska vara ärlig och säga att fredag-söndag inte gick bra alls, vet inte riktigt varför. Jag åt alldeles för mycket. Godis och pepparkakor och lussebullar, för att inte nämna glöggen och naturgodiset. Men som pepp/straff (beroende på hur man ser det men jag ser det som pepp) ger jag då mig själv en extra vecka på etapp ett (som varar i två månader). Det är bara en bonus att förra veckan gick utmärkt måndag-torsdag.

Igår:

Frukost: Ostomelett

Lunch: Pastasallad med mozzarella och en massa sallad + gurka + tomater, och en fralla till med lite smör

Middag: Ostomelett gjord på tre ägg och lite extra ost (skulle ha lagat annan mat men hade glömt att köpa en ingrediens - aj aj!)

Antal kalorier: Ca 1000 (för liite, i know)

Träning: 1 h dansaerobics

Idag:

Frukost: Ostomelett

Lunch: Sallad med lite glasnudlar och massa grönsaker. Det var kött i men jag kunde inte äta det för det var så äckligt kött! haha. Plus en liten brödbit med philadelphia.

Middag: Fyra brödbitar med lite smör, gurka och en halv förpackning halloumiost

Antal kalorier: 1369

Träning: Ingen träning idag.

Imorgon är det julfest med mitt jobb men jag ska inte dricka något utan landa på 1300 kalorier imorgon med. Även helgen kommer gå galant eftersom jag inte har några prövningar framför mig. Och nästa vecka är det jul och det ska också gå utmärkt! Vi hörs imorgon kväll. Jag förstår om ni inte tror på mig längre men nu har jag bestämt mig den här gången. Jag kan inte hålla på och hatta fram och tillbaka utan kör stenhårt nu fram till 15 februari. Utan undantag, yes you heard me! Möjligen lite skumpa på nyår men annars inga undantag alls. Julen är inte en ursäkt för att äta ihjäl sig, lika lite som lördagar är det. Ni märker imorgon att den här gångne menar jag allvar!! För jag slutar alltid sköta maten när jag slutar blogga och fylla i i viktklubb, så det känns väldigt centralt att hålla det au jour. Varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0