Kill calories återuppstår!

I höstas/vintras hade jag den här viktbloggen en väldigt kort tid.
Den här gången är jag här för att stanna.

De flesta av höstens inlägg är raderade, förutom det där jag predikar om varför jag tycker regelbundenhet är viktigt.

Okej, idag har jag ätit alldeles på tok för mycket (en hel limpa -skäms-, stor lunch och lättostkaka + hallonsylt till frukost). Så från och med imorgon börjar jag skriva matdagbok här, morgondagen blir alltså dag ETT.

Ett enda påpekande: Jag har min egen metod. Jag kör inte gi (absolut inte), inte direkt lchf heller. Utan en egen version av allt. Jag skriver detta för att slippa kommentarer som påpekar hur icke-gi min kost är, sådant är bara oinspirerande.

Annars - bomba mig gärna med tips på recept eller bra mellissnacks och så. Eller tips i allmänhet.
Jag äter väldigt ensidigt, ska försöka variera min kost lite mer också, när jag ändå håller på!

Vad vill jag med det här? Gå ner i vikt.
Bloggen kommer fungera som en inspiration för andra och mig själv.
Jag kommer vara helt ärlig med vad jag äter och hur mycket/lite jag motionerar.
Målet är att bloggen ska uppdateras ofta.
Ibland med saker jag hört om hälsa eller kost, ibland om personliga tankar (fast aldrig 'åh vad jag är tjock') och ibland rapporterar jag bara vad som ätits.
Mycket foton (fast inte nu i början :D ), inspiration och funderingar kring vikt och hälsa.

Jag vill även poängtera att jag inte är en anorektisk fjortonåring som här kommer rapportera om de två dagliga tomaterna. Jag är överviktig och behöver gå ner 15-20 kilo för att bli normalviktig. 24 år gammal och boende i stockholm.

Då kör vi då. Målvikt och sådant får ett eget inlägg.

Är ni på? BOOTCAMP 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0