Spinning - så tycker Kill calories!

Okej, för det första sade vännen jag gick med (som ju kör en gratisvecka på sats nu, yay!) att det inte var ett särskilt bra spinningpass vi var på. Så jag kommer garanterat att ge det fler chanser. Jag känner också att det är något jag kan gå på typ var tredje vecka för att liksom köra en mastodontförbränning, och då kan jag stå ut med att den stunden inte är rolig. Annars tycker jag det är superroligt att träning ska vara KUL - hela tiden! Jag har nämligen insett att det är vad som gör att jag fortsätter träna, och inte tröttnar efter ett tag. Men en gång i månaden, eller var tredje vecka, är jag absolut beredd att ha tråkigt om det bränner en massa fett.

För det andra så var det lite som jag trodde på ett sätt. Jag tittade på klockan hela tiden och tyckte att tiden gick i slowmotion deluxe. Men då tror jag faktiskt att det hjälpte att jag kanelbulle-klantade mig tidigare idag, för så fort jag höll på att dö av rastlöshet, så tänkte jag bara på allt fett som brändes bort medan jag satt där. Det kanske låter helt besatt, men det hjälpte åtminstone. Och i ärlighetens namn, hur många går på spinning för att det är så himla kul? Inte många skulle jag tro.

Den korta versionen: Spinning är inte min grej, eftersom jag helst vill ha kul medan jag tränar. Men det bränner fett och jag kan tänka mig att testa igen. Om det inte blir för ofta, så att det riskerar att ta bort min träningsinspiration.

Vi hörs imorgon bitti, då kommer jag med positiva eller negativa besked. Det är ju nämligen vägningsdag! Ve och fasa. Ha en toppen kväll, själv ska jag bara varva ner och läsa.

Kommentarer
Postat av: Tjockolina

Tack för minus-grattiset! Känner mig riktigt taggad nu!!!

2009-09-23 @ 21:45:41
URL: http://punktbtilla.blogspot.com
Postat av: livetoday - 52 kilo

DU MÅSTE TRÄNA SÅNT SOM ÄR KUL!!! skit i om det bränner fett, om det är tråkigt så kommer du inte vilja gå dit och sen tappar man motivation och hela fadderuttan! :D simma, hihi det är kojs :D

OH TACK SÅ JÄTTEMYCKET! :D

hahaha, det är bara en vanlig sallad ja. med lite oliver, fetaost, tomat, gurka, sallad, paprika och lite sånt :D Jag skickar en länk till dig. Jag var lite blödig men när jag tänker efter så är det ooootroligt fint!! hihihi sån var jag också, MINST 4 gånger/dag vägde jag mig..sen så nu sen jag började blogga så har det faktiskt blivit 1 gång/vecka IBLAND kanske man tjuvkikar lite på vågen hihihi. KRAMKRAMKRAM

2009-09-23 @ 22:01:24
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

okej, jag tar verkligen tillbaka att det var ett töntigt klipp..jisses, jag stor lipar just nu!!! :'( så himla fint



http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY&feature=channel_page



Ta hand om dig. kram

2009-09-23 @ 22:05:32
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Ida

Du beskriver spinningen exakt som jag också tycker om det.

Självklart ska träning vara kul! Tyvär är inte spinning kul, men jäkligt bra förbränning. Så jag ska fortsätta gå på det. Är det bra musik så försöker jag gå in i den och inte tänka på att jag sitter och halvdör på en cykel :P Hade ni bra musik?

Men shit, 75minuter, det var inte dåligt du. Jag tycker du är jätteduktig som tog dig igenom passet och tom funderar på att gå igen! Pepp till dig!



Och du, lycka till på vågen imorn :)

2009-09-23 @ 22:11:10
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: kill calories

livetoday: simma pallar jag inte med min tjocka kropp, plus att det aldrig riktigt har varit min grej, men dansaerobics och bodypump är sånt som jag liksom aldrig tröttnar på så jag ska fokusera på det :D haha, det lät inte som någon bra sallad, du måste ju ha en proteinkälla i :) typ någon ost eller kött eller motsvarande.. annars blir det för lite näring ju =)en gång i veckan låter bra tycker jag.

videon var rätt fin men att den var religiös gjorde att jag ändrade mig och rysningarna av blödighet ersattes av rysningar av skräck :D ta hand om dig med, kram!



Ida: Du har rätt, man får tänka: kalorier, musik, kalorier, musik för varje tramp man tar, haha. fast jag kommer inte vilja gå på det varje vecka, för då lär jag garanterat bli oinspirerad till träning.. och musiken var faktiskt inte så bra på passet idag, dels var volymen lite för låg och dels var det typ dunkadunka-musik, det är roligare med hits eller rock tycker jag.. nej 75 minuter kändes som eevigheter, tack för peppen!!



och imorgon, gahhh, håller verkligen tummarna!

2009-09-23 @ 22:59:52
Postat av: Malin

Det har du helt rätt i, man ska träna sånt som man tycker är roligt! Jag tycker att spinning är jätteroligt men det varierar verkligen efter hur pass bra instruktörerna är.

2009-09-24 @ 08:21:35
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

Malin: Ja, jag kan tänka mig det, så är det ju faktiskt med andra pass med, instruktören gör typ hela passet.

2009-09-24 @ 21:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0