Mellanmål?

Jag undrar om ni har några bra tips på mellanmål? Pernilla påpekade häromdagen att bröd kanske inte är det ultimata mellanmålet egentligen. Och det har hon rätt i ju. Frågan är bara vad som går snabbt, gör en hyfsat mätt och inte innehåller alltför mycket kalorier. En banan kan jag spränga in här och där (obs! 100 kcal) men det känns inte riktigt som att det räcker som mellanmål. Kanske är det bara jag som måste vänja mig vid att gå hungrig ett tag, jag vet inte. Men tyckte ändå det var värt att slänga ut frågan.

Eftersom jag halvtidsjobbar, heltidspluggar och har fullt upp mest hela tiden, så är jag sällan hemma under eftermiddagarna för att ha tid att göra något riktigt ordentligt mellanmål.

Förresten så svarar jag alltid på era kommentarer i samma inlägg som ni har kommenterat. Ni kommenterar så fint och är ett enormt stöd. Heja oss, nu ska vi klara det här! Bye bye, kilon, hej hej, snyggare och fräschare liv!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är sååå dålig på mellanmål. För mig blir det oftast en banan, en proteindrink eller ett knäckebröd.

2009-09-22 @ 11:30:52
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Ida

Jadu, det är väl typ smothie och frukt jag kan komma på..



Du kommenterar också fint och är ett bra stöd :)

2009-09-22 @ 13:45:33
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja just det, du skulle ju få tips!



Nu låter det kanske som jag är värsta mellanmålsproffset men det är jag verkligen inte. Bara att jag brukar bli så himla hungrig av bara en mjuk macka.



Jag brukar varva följande lite beroende på om jag är på jobbet, hemma eller ute och snurrar.



HEMMA

- Keso med frukt

- Knäcke med keso (och aromat, mmmm)

- Kesella (1%) blandat med fun light. Som glass fast bättre

- Fil & Flingor



UTE OCH SNURRAR

- Nötter

- Ägg (går att koka i förväg och ha med sig i handväskan. Även om du får räkna med lite blickar om du börjar smaska på ett på bussen)

- Proteinshake eller proteinbar, typ swebar är ju absolut enklast att ha med sig.



Kolla in halsofreak.blogg.se. Även om hon inte uppdaterar längre så har hon massa bra recept i lager!

2009-09-22 @ 17:05:42
URL: http://teatimedarling.blogg.se/
Postat av: kill calories

Malin: Är det för att du inte är hungrig eller för att du inte orkar fixa? Jag är alltid så jäkla hungrig på eftermiddagen!



Ida: Jo, det är sant, man kan ju faktiskt nöja sig med en frukt egentligen. :) Åh, tack! och tack för tipsen, vilka toppentips! kesella + fun light ska jag absolut testa. Nötter har jag svårt att hålla mig till lite bara.. Åh, den bloggen ska jag absolut kolla upp :)

2009-09-22 @ 21:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0