Gårdagens matrapport

Igår kväll när jag kom hem, var jag verkligen inte på internethumör - antagligen pga akut hunger. Men jag vet att det tar några veckor och sedan går det över och då kommer jag inte alls vara sugen på godis, choklad, pasta och bröd. Det är ju bara nu, så den här gången ska jag hålla ut.

Igår peppade jag och min vän varandra sjukt bra, medan vi tog en promenad i hennes mysiga område. Och hon påminde mig om att man inte alls måste känna den där motivationen hela tiden. Man bara kör istället!

Igår gick hur bra som helst med nästan exakt 1300 kalorier. Jag åt:

Frukost: Ostomelett (2 stekta ägg + riven mager ost)

Lunch: Grov fralla med en skiva skinka, paprika, sallad. En banan.

Mellanmål: 1.5 dl lättvanilyoghurt, ca 1 dl cornflakes, ca en halv dl naturell musli utan socker, pyttelite linfrön.

Middag: Ungefär 200 gram quornfärs med tacokrydda, guacemole, hoummus, gräddfil (totalt ca 1.5 dl "sås").

Träning: 1 h rask promenad (är ju med i livetodays powerwalkutmaning!)

Hurra för bra dagar! Idag ska gå lika bra. Om nio veckor ska jag nämligen väga 75 kilo istället för 83 till mina 162 cm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0