Dag 5 - Ajabaja-matrapport

Hmm, jag skötte mig perfekt hela dagen. Men sedan på kvällen så var jag hos en vän. Vi tittade på film, lagade mat och hade det trevligt. Jag hade tänkt nöja mig med melon till kvälls-/filmkäk, men hur tror ni det gick? Inte så bra. Det blev en lördagsundantagsdag helt enkelt. Antagligen har jag så inpräntat i skallen att lördagar ska innebära extra mat. Jag måste lära mig att hitta på andra saker som gör att det känns lyxigt, istället för mat. Ska fundera ut en lösning på det till nästa lördag. Det känns lite tråkigt eftersom jag har skött mig så perfekt i flera dagar. Samtidigt är jag glad att jag var såå nära att köpa en tvåhundragrammare schweizernöt av gammal vana, men faktiskt inte gjorde det. Hade jag gjort det, så skulle det lätt ha blivit att jag fortsatte på samma spår imorgon. Nu har jag inte pepprat kroppen med socker, alltså blir det inga problem att återgå till perfektion imorgon!

Så, här kommer den bittra sanningen om dagen, haha:

Frukost: Ostomelett på 2 ägg, riven ost.

Lunch: Ett halvt paket halloumiost, 2 msk gräddfil, gurka, tomat och paprika.

Mellanmål: 1 dl lättvaniljyoghurt, en halv dl sockerfri naturell musli, lite linfrön.

Middag: ca 200 gram quornfärs, massa sallad, gräddfil och guacamole plus lite nachochips.

Kvällsmål: Ostbågar, popcorn, melon. AJABAJA!

Träning: Inget alls.

Imorgon, alltså, fokus återigen. Om jag sköter mig bra så kommer det jag åt ikväll snabbt att försvinna. Fortsätter jag däremot fylla på med dåligheter imorgon med, så vet vi alla vad som händer. Men vet ni vad? Det ska inte hända, så det är lugnt! Lördagen är slut och nu väntar sex dagar som inte är några som helst problem.

Your life is in your mind, liksom. Sov gott. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

resterande dagen såg ju bra ut :P så på det imorgon igen bara. Jag vet du klarar de! PEPP PEPP

2009-09-13 @ 08:19:16
URL: http://todaytomorrowforever.blogg.se/
Postat av: kill calories

Sandra: Ja, precis, jag klarade även idag. :D tack för peppen!! pepp på dig med =)

2009-09-13 @ 20:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0