Dag 4

Jag har inte vågat kalla dagarna för siffror den här veckan, eftersom jag började förra veckan och sedan bara åt hela helgen ändå. Då blir det lite ogiltigt att ha räknat dagar, om man ändå måste börja om. Men nu har jag skött mig i tre dagar och idag blir den fjärde, så nu räknar jag dagar på ny kula!

Idag har jag ätit:

Frukost: Ostomelett i vanlig ordning.

Lunch: Lite mer än en halv ceasarsallad, 3 skivor grovt bröd (tänker inte beat myself up över det för brödet på cafét jag käkade idag är helt fantastiskt. Och med viktklubb räknar man kalorier, så det är lungan).

Middag: Ett halvt paket halloumiost (stekt), gurka, tomat, sallad, paprika, aubergineröra, guacemole, gräddfil (totalt 1.5 msk sås, alltså väldigt lite). En grov fralla med pyttelite smör.

Kvällsmål: Nu under kvällen ska jag faktiskt poppa lite popcorn i lite, lite olivolja. Alltså sådana som man poppar själv i en kastrull. Eftersom det verkar vara det enda viktklubb inte har korrekta kalorimängder på så har jag googlat mig fram och litar på att 1 liter innehåller ungefär 250 kalorier (inklusive olivolja). Så jag räknar det som det.

Kalorimängd, alltså: 1550. Det är för mycket men okej med tanke på träningen.

Träning:
1 h dansaerobics, jippie! (man förbränner cirka 400 kalorier på en sådan intensiv timme, och det känns verkligen).

Inspirationen börjar smyga sig på, idag såg jag mig i spegeln under passet och såg hur mycket tjockare jag är än alla andra. Och hur plufsig jag ser ut, jämfört med hur jag känner mig inombords. Det är verkligen dags att göra en kraftansträngning och det är ju just vad som pågår. En fredag utan undantag, det känns perfekt. Har nog inte hänt på ett år!! Pepp, pepp.

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra dag det där! 1550 kalorier på en dag är inte alls för mycket, du vill ju inte sätta kroppen på svält :) Jag tycker en lagom nivå ligger mellan 1400-1600 kalorier.

2009-09-11 @ 21:22:37
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0