Dag 12 - dessa lördagar!

Nej, hörni, det är något med lördagar som gör att all den motståndskraft mot onyttig mat, som jag lyckas uppbåda på vardagar, fullkomligt försvinner. Varför är det så? Det känns så tråkigt, eftersom man förstör så mycket genom att överäta. Visserligen är det inte lika illa som när jag inte kört viktnedgångskäk men det är fortfarande alldeles för mycket.

Det började bra med tre mjuka mackor till frukost, ostomelett och två mjuka mackor till lunch och lagom mellanmål. Sedan blev det halloumiwraps till middag, två tortillabröd, massa halloumi och sallad plus tsatsiki. Och sedan ostbågar och två sorters chips: Massa tortillachips och även lantchips i massor. Jag som inte ens är en chipsmänniska i vanliga fall!

Usch, vilken ångest, och ingen motion heller. Dessutom känner jag att jag överäter bröd när jag har det hemma, även om det har hjälpt att frysa in det. Jag äter upp det brödet jag har nu i någorlunda lagom takt och sedan får jag nog avhålla mig lite från det ändå, och hitta på andra mellisalternativ. Det funkar med att köpa en fralla till lunch eller mellis, om jag köper bara en. Då finns det ju nämligen inte en massa annat jag kan proppa i mig. Men det får nog vara bra så.

Funderingar, alltså:

1. Hur ska jag lära mig att klara mig utan extrem undantagsdag? Något som ju faktiskt är nödvändigt för att kunna gå ner så många kilon.
2. Inga mer köp av limpor på ett tag framöver, utan jag får nöja mig med frallor om jag behöver något lättillgängligt mellanmål.

Antal kalorier: Har inte velat lägga in allt i viktklubb, vet dessutom inte hur mycket chips och ostbågar det blev. Men massor hursomhelst.

Nåväl, imorgon är det nya tag igen med dansaerobics, nyttigheter (redan planerade), långpromenad och massa vatten. Det är inga problem, det är inte så att jag tvivlar på min förmåga. Det är min förmåga till nyttiga lördagar jag tvivlar på! Hur klarar ni lördagarna?

Kommentarer
Postat av: Sandra

på det idag igen :) då kommer det inte göra något. PEPP du är duktig!

2009-09-20 @ 06:51:31
URL: http://todaytomorrowforever.blogg.se/
Postat av: Malin

Nästa lördag blir bättre ska du se! Tillåt dig att äta något på lördagarna och försök att håll dig vid det. Du klarar det här! :)

2009-09-20 @ 09:11:29
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

Sandra: TACK! idag blev ju hållavikten som sagt, men imorgon satsar jag på viktnedgångsdag igen.



Malin: Ja, men var ska man dra gränsen tycker du, hur mycket ska man tillåta sig på lördagarna utan att behöva ha dåligt samvete liksom? tack för peppen =)

2009-09-20 @ 20:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0