Dag 11

Dagen har varit väldigt fin, trots att jag varit bakis. Någon promenad blev det dessvärre inte idag heller (ej heller igår)  men imorgon fortsätter jag med mitt en-timme-om-dagen-projekt, inspirerat av livetodays promenadutmaning.

Jag var nära att beställa morotskaka när jag ikväll var och fikade med en vän, men gjorde det inte. Något jag är väldigt tacksam över nu! Det blev nämligen mycket kalorier idag, men enligt viktklubb.se förbrände bodypump-passet på medelnivå hela 523 kalorier, så då är det lugnt.

Frukost: Ostomelett på 2 ägg, mager riven ost. 1 skiva morotsbröd med lite smör.

Lunch: Ceasarwrap från Sandys.

Middag: 1 nötfärsbiff, lite bulgur (ca 2 dl), massa sallad, en fralla, 2 skivor stekt halloumiost.

Kvällsmål: 2 morötter doppade i holidaydip (på gräddfil), 1 chailatte (ni vet, hälften mjölk/hälften vatten).

Träning: 50 min bodypump (plus 10 min stretch).

Det låter lite mycket i mina öron, antagligen för att en så stor del av maten hamnade under senare delen av dagen. Annars brukar jag försöka sprida ut det jämnare, för att inte äta massor under kvällen. Men kalorimängden blev 1778. Enligt viktklubb landar jag, efter att ha dragit bort träningskalorierna, på 1255. Det känns bra, och skönt att jag lyckades hålla mig ifrån att fortsätta på gårdagens negativa trend!

Nu är det dags för lite positiv pepp igen, HEJA HEJA mig. Jag måste hela tiden fokusera på mitt första delmål, och tänka att varje dag gör skillnad. För varje dag är ett steg närmare ett hälsosammare och snyggare liv.

Nu ska jag, trött som sällan förr, lägga mig och läsa lite.
Hur har ni haft det idag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, heja dig! Vad duktig du är! 1700 kalorier är ju ingenfara när du tränar :)

2009-09-19 @ 09:56:01
Postat av: Malin

Det var jag ovan :)

2009-09-19 @ 10:06:45
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Håller med föregående talare, 1700 är verkligen ingen fara när du tränar. Kroppen behöver bränsle!



/Pernilla

2009-09-19 @ 19:23:27
URL: http://teatimedarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0