Beslut:

Jag har fattat ett beslut. Eftersom jag inte är tillräckligt motiverad till min viktnedgång, så kommer jag börja använda mig av viktklubb imorgon igen. Körde det lite i våras och det funkade bra ett litet tag. Sedan gjorde väl mest utomstående faktorer att jag tröttnade, men tror det kan vara ett bra sätt att hålla uppe inspirationen och hålla koll på kalorierna. Även idag åt jag hålla-vikten-mängd av mat. Det är bättre än det liv jag har levt under hela sommaren, men inte tillräckligt bra för att gå ner i vikt. Och så gör det att jag hela tiden går runt och tänker på meeer mat. Om jag håller mig till ca 1300-1400 kalorier per dag (och lite mer på träningsdagar), så blir det inte jobbigt längre efter någon vecka och så slutar jag sukta efter choklad och annat genom att hela tiden provocera med halvdant käk.

Självklart fortsätter jag blogga här också, peppen är det viktigaste av allt tror jag och det känns kul med en viktblogg. Kommer alltså skriva in här med vad jag käkar dagligen och andra tränings- och viktrelaterade tankar. Imorgon ska jag skriva om tröstätandet, eller vad man nu ska kalla det.

Jag har även bestämt mig för att inte äta lättostkaka på ett tag, eftersom det blir så mycket kalorier i en och samma måltid att det blir svårt att hålla sig på rätt kalorimängd. Men idag gjorde jag det ändå.

Idag åt jag:

Frukost: 1 förp lättostkaka, 2 msk hallonsylt.

Lunch: Ceasarsallad med kycklingfilé, dressing, krutonger, sallad.
1 banan.

Middag: 4 stora italienska köttbullar, rivna morötter och vitkål (allt från svarta lådan)

"kvällsmål": En nötbar (minns inte vad märket heter men kalorimängden står inte på så jag misstänker att de är very unhealthy, inget mer sådant).

Träning: Ingen träning.

Som sagt, en hållaviktendag idag med. Hoppas viktklubb kan öka min inspiration igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0