Såhär tycker jag om SatsFlow...

... I love it!

Som sagt, jag testade SatsFlow nu under kvällen och kände att det var en träningsform som passar mig perfekt. Inte riktigt så långsamt som yoga och pilates, och inte lika extremt som de andra passen jag går på. Någonstans mittemellan, och det blev inte tråkigt en sekund.

En klass inspirerad av tai chi, kampsport, dans och pilates. SatsFlow är en holistisk klass där öst möter väst. Du förbättrar din styrka och rörlighet samtidigt får du även den mentala biten i denna klass.

Såhär beskrivs SatsFlow på hemsidan: Och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Vi varierade mellan pilates, yoga, kampsport, tai chi och dans. Låt för låt liksom. Ibland blev jag sjukt svettig, andra gånger var det mer fokus på andning och sådär (något jag fortfarande inte riktigt vant mig vid - plus att jag alltid glömmer att hålla magen spänd!). Om du har möjlighet att gå på denna klass, eller något liknande, så gör det. Självklart behövs mer intensiv träning också, men detta kan ses som ett komplement. Det känns bra att jag ska gå på yoga på lördag också, börjar tycka om denna typ av klasser mer och mer.

Och jag har ju tränat regelbundet sedan i augusti och innan dess tränade jag regelbundet hela våren (2-3 ggr per vecka) (utan att gå ner i vikt eftersom jag åt så mycket...), men först nu när jag tränar så mycket och varierat, så känner jag en verklig effekt. Även om jag inte har gått ner något än så känner jag mig mer harmonisk, inte så stressad som jag brukar, gladare, piggare (fast jag är iofs alltid pigg, men ändå) och fräschare. Tjugo kilo minus på detta, så är allt perfekt!

Imorgon ska jag skriva om ideal, tänkte jag. Men nu, som sagt, blir det att gräva ner sig i böckerna. Tur att man kan ha bakgrundsmusik som gör att det känns lite roligare. Hoppas att ni mår lika bra och känner er lika pigga som jag, det förtjänar vi alla! Och då blir det lättare att peppa sig till att sköta maten.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad härligt det låter! Vi har ett liknande pass här som heter Freepowerdance. Men aldrig provat det, kanske borde göra det någon vecka.



Vad glad jag blir när jag läser att du mår så mycket bättre, att du känner dig gladare och piggare. :)



2009-10-07 @ 07:57:42
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

Malin: freepowerdance låter kul, testa det vet jag :D



ja, det känns skönt fast å andra sidan känner man sig typ dålig när man inte tränar hela tiden, får vänja mig av med det så man inte sliter ut kroppen :D

2009-10-08 @ 08:07:52
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0