Nystart på måndag!

Hej allihopa, och sorry för min bortavaro!

Jag har inte tränat något alls denna vecka, förutom dansaerobics i måndags, och kommer heller inte träna mer. Jag har ätit massor varje dag. I förrgår bland annat en hel påse chips, två stora kanelbullar och choklad. Igår hur mycket choklad som helst, alltså verkligen galna mängder. Och idag har jag redan hunnit äta choklad.

Jag vet inte varför jag tappat fokuset men tror att det bland annat kan röra sig om:

1. för mycket stress och oro på alla fronter, jag har varit ur balans på många plan, haft mycket i skolan och lite för lite på jobbet ( = oro för att få sparken). I kombination vållar de min hjärna mycket stress och jag ser det som en ursäkt att hetsäta ihjäl mig.

2. för mycket träning tidigare veckor. Jag tror att jag överdrev med träningen och ska från och med nästa vecka träna 4 ggr per vecka, varken mer eller mindre. Annars tröttnar jag oundvikligen efter ett tag. Och tränar jag mindre så sköter jag inte maten eftersom det "inte är någon idé" (konstiga tankemönster, i know).

3. ingen inspiration. Det kan vara så enkelt, och så svårt. Det är så gott att äta massa chokladkakor varje dag, så gott att äta en brödlimpa om dagen och dricka vin flera gånger i veckan. Pizza smakar godare än kycklingfilé, just nu i alla fall. Och jag har inte känt mig inspirerad helt enkelt, känt att det är för lång väg att gå och att jag inte pallar.

MEN! Jag börjar återvända sakta men säkert. Imorgon och på lördag har jag utgång med alkohol inplanerat. Men från och med på måndag kommer jag faktiskt välja att starta från dag ett. Jag ska som sagt haka på ätatränakämpas novemberutmaning, och tror det kommer gå toppen. Jag kommer, utöver de regler hon har satt upp, dessutom att plocka bort brödet i november och alkoholen.

Tror det kan ge finfina resultat och jag kommer ha som mål att under november månad gå ner 4 kilo.

Så plocka inte bort er prenumeration på killcalories för på måndag börjar det seriösa viktbloggandet igen. Och den gången slutar jag inte förrän jag nått mitt mål. Fram tills dess kanske jag bloggar, men kommer med största sannolikhet att äta lite vad jag vill.

Pepp till er.

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart jag fortsätter läsa :)



Jag har ju också haft en riktig dålig period den senaste tiden, varav det enorma plusset i onsdags. Men min motivation börjar ju sakta återvända o det kommer din med ska du se. För höga krav gör ofta att det brister så träning fyra gånger per vecka låter som en bra idé. Peppkram

2009-10-29 @ 18:06:32
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har också en down-period nu.. Av precis samma anledningar som du, lite läskigt faktiskt. Du är definitivt inte ensam om att tänka att det inte är någon idé att sköta maten när träningen skiter sig (och tvärt om)! Jag är föresten också med i novemberutmaningen, fast bara träningsdelen :) Hejja oss!

2009-10-30 @ 11:23:36
URL: http://mylifebyme.blogg.se/
Postat av: Beckis

Ja, det går ju upp och ner med motivationen hela tiden. Man får passa på när den infinner sig! Kämpa på! Du fixar det här!

2009-10-31 @ 10:11:54
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0