Dag 35 - matrapport

Idag har också varit en bra dag. Jobb och plugg som vanligt, och ett seminarium idag också. Kalorierna landade på lite för mycket, men inte farligt med tanke på träningen. Anledningen till att det blev för mycket, var att vi skulle ha ett möte på jobbet på morgonen (som blev inställt). En arbetskamrat till mig hade köpt färdiga frallor och jag, mitt fån, tog en trots att jag redan hade ätit frukost hemma. Hur korkat som helst egentligen, och jag vet inte varför jag gjorde det. Eller jo, antagligen för att jobbarkompisen sade att han hade köpt dem och att de såg så goda ut och att jag gärna fick ta en. Jag tänkte inte utan åt den, trots att jag egentligen fortfarande var mätt efter min (ovanligt stora) frukost. Nåväl.

Frukost: Ostomelett, 2 skivor fullkornsbröd. Och så den där onödiga frallan med smör och en skiva rökt skinka + sallad på jobbet.
Lunch: En miniliten pastasallad med två ynka mozzarellabollar (haha) och vanlig sallad. Jag skulle få ett bröd på köpet men glömde som tur var att ta det med mig. Det var väl lika bra.
Middag: Fullkornspasta med zucchini+tomat-sås och lite mozzarella. SÅ GOTT och så enkelt att laga!
Kvällsmål: En och en halv skiva fullkornsbröd med lite smör.

Kalorier: 1509 kcal.

Träning:
Bodypump 45 eller 50 min, plus stretch. Underbart och peppande pass, även om jag fick en tjockchock (haha) när jag såg mig själv i spegeln. Jag har en ny träningsbehå och jag upptäckte att den får fett att sticka upp även ovanför där bak, om ni förstår hur jag menar. Men det finns å andra sidan en anledning till all träning och bloggandet + den någorlunda matkollen - att inte behöva få fler tjockchocker.

Nu ska jag göra i ordning mig, är helt slut efter den här dagen. Efter bodypump-passet har jag dessutom stått och diskat i hundra år och plockat undan lite här hemma, inför imorgon då snickare ska komma och fixa mitt trasiga fönster, plus att en kompis kommer på middag imorgon kväll. Puh. Jag orkar nog inte läsa många sidor innan sömnen attackerar. Skönt.

Hoppas att ni har haft en fin dag också, och TACK för alla grattis imorse. Det är så sjukt peppande med sådana kommentarer, och det är det som gör viktbloggandet värt det. Alltså NI. :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad skönt med ett sånt peppande pass!



Ibland är det lätt att falla tillbaka i gamla vanor utan att tänka på det, att ta den dära mackan. Men huvudsaken är att man blir medveten om det och kan göra ett bättre val nästa gång.



Att det går så bra för dig peppar mig :) Det behöver jag just nu.

2009-10-16 @ 10:01:31
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0