Dag 32 - en toppendag + om veckans träning

Åh, vad skönt. Mitt fokus den här veckan - att hålla mig på 1300 kalorier om dagen - har funkat finfint idag! Det känns väldigt skönt, och jag tror att en av anledningarna till att jag har lyckats hålla det, är att jag faktiskt har ätit ordentlig mat. Alltså, mat som jag blir mätt på och mår bra av, som inte gör mig yr eller trött, eller får mig att fantisera om ett land fullt av chokladkakor. Och det är toppen, för jag landade ändå på en nästintill perfekt kalorimängd. Plus lite träning dessutom, alldeles perfekt alltihopa. Nåväl, jag ska inte ropa hej ännu, men varje bra dag är en dag i rätt riktning. Pepp på det!

Frukost: 3 skivor utölimpa med lite smör.
Lunch: Bulgur + halloumi + turkisk yoghurt + några valnötter, älskar verkligen denna lunch.
Middag: Fullkornspasta med krossade tomater, zucchini och mozzarella.
Kvällsmål: 2 skivor utölimpa med lite smör.

Kalorier: 1374

Träning: 30 min spinning på lunchen. Salen var så varm att det blev imma på spegeln, mitt smink rann liksom. Tror att airconditionen hade gått på semester där. Men det kändes skönt att få svettas lite i alla fall. Och apropå det, såhär ser min träning ut i veckan. Mycket och blandat, i like it!



Om jag känner att det blir för mycket, så kan jag tänka mig att skippa något av passen.
Men de är alla väldigt olika sinsemellan och kroppen ska nog kunna hantera det utan att bli utsliten.
På söndag blir det vilodag, då ska jag umgås med en kompis hela dagen och sedan äta middag hos mamma och pappa, och knappt röra mig en meter. Men i övrigt blir det rätt mycket action, ofta inklämd mellan alla göromål. Imorgon ska jag t.ex möta upp en kompis och fika efter passet, på onsdag ska jag på ett annat roligt möte osv. Det känns bra att jag har lärt mig att ändå prioritera träningen. Det har tidigare kunnat gå långa perioder då jag bara bokat av precis varje pass som jag bokat. Och det är ju fullkomligen och totalt meningslöst. Så det känns skönt att jag numera bara bokar av i nödfall.

Hoppas bara på att 6 personer bokar av SteamyWindows tills på fredag, för det tyckte jag var sjukt roligt. Men det lär inte vara några problem. Ibland står typ 50 personer i kö till ett och samma pass. Då kan jag bara undra: Varför ställer sig den 50:e personen ens i kö? haha. Här är några exempel från veckan som kommer. Klockan visar hur många som står i kö:





Den sista tar ju priset, hur tänkte person nummer 61? Är det bara jag som tycker att det här är roligt?

Men oftast är det ingen i kö till passen jag vill gå på, även om jag bokar någon dag i förväg. Fast oftat bokar jag för hela veckan, så att jag inte hinner planera in en massa andra saker och sedan i slutändan inte ens har tid att träna. Så tenderade jag nämligen också att hålla på tidigare.

Flera av er skriver om bodycombat, och jag SKA testa. Måste bara samla lite mod först, haha! Vågar jag nästa vecka, tro?

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du vågar bodycombat nästa vecka :) Jag ska gå på det så fort det passar in med skolan, vilket det oftast inte gör. Oftast tisdagar och torsdagar 17.15 och då har jag fortfarande föreläsning.



En kanonbra dag ju! Duktiga vi är!

2009-10-13 @ 07:08:35
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: ida

klart du vågar! hur kul som helst! du kommer säkert känna dig lite dum första gången, slå och sparka ut i luften liksom. men efter några gånger sitter det och det känns bara härligt :D

2009-10-13 @ 10:14:38
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åhh, varför har du väntat ända tills nu? ;) Bodycombat är superkul!



Jag trodde ibland att jag skulle falla ihop i en blöt fläck på golvet, men den inspirerande ledaren fick oss alla att bara fortsätta och fortsätta..! Och det var ofta på lite darriga ben jag lämnade salen när passet var slut, på gränsen till kollaps :P



Men de slutade med bodycombat på mitt gym. Och i somras sade jag upp mitt medlemsskap. Har nu istället börjat lite smått att träna i jobbets gymlokal (träningsmaskiner, motionscykel och löpband) och ska prova box- och core-pass som de också har.



Blir inspirerad av din (och de andras) blogg! :) Har dock inte några direkta delmål eller mat/godisrestriktioner. Försöker köra på sunt förnuft och efter känsla. Kanske låter lite slappt? Men jag har ingen lust alls att räkna kalorier (för det första, hur gör man?? :P), plus att jag är ingen storfrossare och köper nuförtiden mer sällan "skräpmat" (som tidigare varit min stora last), så jag vet helt enkelt inte hur jag ska förändra mina matvanor..? Tror att mitt stillasittande jobb är min största fara, så om jag kommer igång med träning så kanske kroppen formar till sig liksom!? ;D



Kram till dig!

2009-10-13 @ 10:44:08
Postat av: kill calories

Malin: Vi får hoppas att jag vågar :D



Ida: Ok, jag samlar mod så får vi se nästa vecka!



Lisa: Om jag inte har regler för maten så äter jag och äter, choklad varje dag, en limpa om dagen, osv osv. Jag går upp tjugo kilo på ett halvår då (ingen överdrift) och det kan jag inte nu. Så jag måste räkna kalorier. Men om man klarar sig hyfsat utan det så är det väl bäst att låta bli :) kalorier räknar jag genom viktklubb.se :)

2009-10-14 @ 08:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0