Pepp, tack!

Helgen har varit katastrofal men otroligt rolig! Igår gick vi ut och var väldigt vingelfulla, idag har vi lagat bakislunch och käkat sevenelevens kanelbullar. Men nu mina vänner, börjar något nytt. För nu har jag inga fler ursäkter, inte en enda. Och från och med imorgon ska jag verkligen fokusera på mitt välbefinnande och min viktnedgång. Till att börja med sätter jag dessa riktlinjer:

Ingen alkohol på åtminstone två månader. Om tillfälle kommer då jag känner att jag verkligen vill dricka av någon social anledning, så är det max två glas som gäller och då skära ner på maten i övrigt den dagen. Och det kommer antagligen inte ske att ett sådant tillfälle uppstår :)

Så lite kolhydrater som möjligt.

Dricka mycket vatten (ny grej, tror verkligen det är bra).

Ingen choklad, inget godis, kanelbullar, morotskakor. Jag klarar mig utan.

Målvikten är fortfarande 62 kilo till mina 162 cm. Tycker det känns lagom att väga sin "längd" eller hur man ska uttrycka det. Minus ettan innan förstås. Men nu behöver jag er hjälp. Pepp, tack!

Hur gör ni för att hålla motivationen uppe, har ni tips på bra mellanmål, andra tips?

Självklart är jag fortfarande med i powerwalk-initiativet också. Men först ska jag vara bakis klart och käka lite italiensk middag som inte vågen tycker om.

Från och med imorgon är det fokus igen och pepp inför ett friskare, gladare och snyggare jag!

Kommentarer
Postat av: Ida

Min helg har också vart hemsk. Har ätit både det ena och det andra som jag inte borde ha gjort. Men helgerna är tuffa alltså, det blir automatiskt att man äter nåt onyttigt då.

Men imorn, då jäklar. Då kör vi ;) Massa nyttig mat och träning :D Pepp pepp pepp!!!

2009-09-06 @ 19:16:04
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: Malin

Lät som en bra idé att väga sin längd minus ettan, då blir min målvikt cirka 65 kilo. Vilket är en perfekt vikt för mig :)



Glöm vad som hänt i helgen nu och gå vidare. Imorgon är en ny vecka med nya möjligheter!



Till mellanmål blir det oftast en frukt eller en proteindrink för mig.

2009-09-06 @ 20:35:49
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Om jag skulle gå efter "väga-efter-sin-längd" så betyder det ca 75 kilo. = Inte alls nice på min kropp..



I princip alla extra kilon lägger sig på mage och lår. I övrigt är ansiktet, överkroppen och armarna smala och jag har pyttesmå bröst. Hemskt fult!



Skulle hellre sprida ut kilona på hela kroppen och liksom bli mjukare hela jag, det kan jag tycka är kvinnligt och fint :) Men att bara ha en degig sladdrig mage (utan att ha fött barn) är skittrist. Tur att modet fortfarande är okej med döljande tunikor och klänningar :S



Nu väger jag närmare 80. Vill ner till 70. Minst.

2009-09-23 @ 16:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0