Matrapport, torsdag

Idag har också gått perfekt! Hurra.
Eftersom jag vill läsa i några timmar i lugn och ro så blir det bara matrapport idag:

Frukost: Ostomelett som vanligt (2 ägg, mager riven ost)

Lunch: Ceasarsallad med kycklingfilé, parmesan, dressing, krutonger, och massa sallad, 2 skivor mörkt bröd
Middag: Också ceasarsallad med kycklingfilé, några krutonger, dressing, sallad (ENFORMIG KOST, i know).

Träning: 1 h satsyoga

Eftersom ceasarsalladen innehåller rätt mycket kalorier så blev detta allt jag fick äta idag och åt exakt 1308 kalorier! Yoga var inte riktigt min grej, eftersom jag kände att det var alldeles för lite action. Men det var roligt att testa och jag överväger att ge det en chans till trots allt, eftersom jag inte riktigt fick koll på andningen idag.

Jag vill dessutom fråga om ni har några recepttips eller tips på bra receptsidor (ej typ tasteline eller recept.nu blir så oinspirerad av sådana sidor). Jag vet att vissa tycker det är knäppt att äta samma mat hela tiden men jag tycker ju det är så gott! Önskar dock att jag oftare åt hemlagad mat. Nåväl.

Det känns toppen att idag har gått så bra och imorgon ska jag fortsätta i samma anda, utan undantag alltså. Trots att det är fredag. Det blir en prövning men jag ska klara den. Har gjort det förr och ska göra det igen. Nästa torsdag är det vägning igen, och då vill jag ha gått ner.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mmmm Caesarsallad ;D



Trevlig helg!

2009-09-11 @ 09:56:44
URL: http://teatimedarling.blogg.se/
Postat av: Malin

Återigen en bra dag! :)



Nä, jag har faktiskt inte märkt att du svarar på kommentaren i din blogg. Jag får vara mer uppmärksam i framtiden :)



Jag räknar kalorier genom att väga allt jag äter och skriva upp det i ett exceldokument. Fungerar bra för mig :) Men svårt om man skulle äta något ute.

2009-09-11 @ 19:12:57
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

:D:D:D:D TAACK! ohja, powerwalk i all ära. asså det känns som om det bara är jag som är megapepp på denna "utmaningen" :D hahaha

2009-09-11 @ 19:45:55
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Sandra

hej. vad är de viktklub hjälper till mig igentligen? aldrig fattat de. är det värt de ? =)

2009-09-11 @ 19:52:10
URL: http://todaytomorrowforever.blogg.se/
Postat av: kill calories

Pernilla: ja, men verkligen :D



Malin: Ja, känns toppen! ja, jag svarar på alla kommentarer, haha. Det låter som en bra strategi. För mig skulle det naturligtvis inte funka eftersom jag äter ute 1-2 gånger per dag. Men jag tror det bästa är att hitta en metod som passar ens vardag, och sedan hålla sig till den hela vägen tills man nått sin målvikt. Heja oss!!



livetoday: nej, jag är megapepp också :D



Sandra: Det hjälper en att räkna kalorier i det man äter, räkna ut hur mycket mer du ska äta om du har tränat och beroende av vad du har tränat, det hjälper dig att sätta upp delmål och när du har åstadkommit dem nya delmål. Och så har man tillgång till coacher och man får tips etc. Riktigt bra om man orkar lägga in allt varje dag, vilket tar en stund :)

2009-09-11 @ 20:10:28
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0