Litet erkännande, ajabaja på mig!

Jag har suttit på universitetet och kämpat med min hemtenta hela dagen idag. Och i den tristessen som uppstår är det så himla lätt att käka något onyttigt - det minns jag tydligt från i våras. Så har även skett idag.
Jag har dels druckig en stor latte (visserligen mellanmjölkslatte men ändå), och dels ätit en KANELBULLE från seveneleven. Men istället för att se detta som att "nu är det kört, nu är all min inspiration borta" osv, så ska jag bara nöja mig med en omelett till middag. Dessutom ska jag på spinning ikväll så jag kommer ändå landa på en lagom kalorimängd. Men det handlar inte bara om det, det handlar om att ha lovat sig själv något och sedan svika det. Jag tror att det kan få alla att känna sig osäkra på om de klarar en viktnedgång. Så känner åtminstone jag. Prövningarna är så många, varje dag, och nästan hela tiden tänker jag på mat. Typ som att det är det viktigaste i livet?! Det är det verkligen inte. Desto viktigare att känna sig nöjd och trygg i sig själv, snygg och fräsch och hälsosam.
Så istället för att se detta som början på en brant nerförsbacke där jag bara rasar och äter mer och mer för varje dag och rusar upp i vikt, så ser jag det som ett snedsteg som är lätt att ta igen. Imorgon blir det helt enkelt inga onyttigheter av det slaget, och så länge jag håller mig inom kalorimängden är det ju faktiskt lugnt.
Ikväll återkommer jag med dagens matrapport och mina åsikter kring spinning, som jag testar för första gången idag! Hur går det för er? Hur ser ni på snedsteg i vardagen?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Halloj! Kul att Kill calories har återuppstått :) Peppande! (även om jag själv inte har några klara mål eller bloggar om min vikt)



Har kommenterat lite i dina tidigaste inlägg, har inte läst ikapp allt än.



Lycka till, kram och vi hörs! :)

2009-09-23 @ 16:27:18
Postat av: livetoday - 52 kilo

DET GÖR INGET!! :D speciellt inte om du tränar eller ätit nyttigt ikväll..det kommer inte ens märkas :D:D förr var mina snedsteg hemska. Jag åt en godisbit och 1 timme senare så hade jag ätit ett halvt kilo godis och hade ångest upp till öronen. NU blir det inte så ofta snedsteg och OM det blir det så tränar jag liiite hårdare på kvällen och äter nyttigt på kvällen och dagen efter :D:D

2009-09-23 @ 17:42:51
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: kill calories

Lisa: Åh, vad roligt att du läser igen! jag hittade bara en kommentar på tidigare inlägg? och kan svara redan nu: självklart har alla olika kroppsbyggnad, jag har också stor mage men också stora titties och stora lår - allt är stort helt enkelt, haha. men så väger jag också 81 kilo till 162 cm så det är inte konstigt. men väger jag 62 kilo i framtiden så känner jag att det är en vikt som går att hålla och som gör att jag kan ha snygga kläder och känna mig fräsch. men det viktigaste är förstås att hitta de ideal som passar en bäst :) kram och tack för peppen!!



livetoday: Du har rätt, och din pepp är helt jävla underbar, tack för det :D:D det låter som att du har en bra strategi, att du liksom tar igen det direkt om du råkar begå snedsteg, låter som ett sunt synsätt! PEPP.

2009-09-23 @ 21:13:02
Postat av: Ida

Att kalla det snedsteg låter bra. Man lägger det bakom sig och blickar istället framåt. Morgondagen är en ny dag, man äter nyttigare då och tränar extra.

Och du, efter spinningpasset kommer den bullen vara lååångt borta. Hoppas det gick bra!

2009-09-23 @ 21:59:59
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: kill calories

Ida: Ja, precis! :)

2009-09-23 @ 22:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0