Första prövningen på torsdag

Två saker till innan jag stänger av datorn:

1. På torsdag kommer min första stora prövning. Då ska vi ut med jobbet och ta "några glas", för att därefter äta middag KLOCKAN 20. Att äta ute ser jag inte som någon grej, eftersom jag gör det 1-2 gånger per dag (mer äta-ute-tips imorgon), men just att det är klockan 20 är för mig helt sjukt sent. Jag brukar äta middag typ 17.30 eller 18, i undantagsfall 18.30. Men men, får väl underhålla mig med en banan eller så. Vi vet inte vilken typ av restaurang det är heller, gah. Jobbigt att inte ha kontroll. Och "ta några glas" bävar jag också lite inför. Är det okej för mig att dricka cola light? Ja, visst, ingen skulle döma mig men det kan vara lite kul att bli avslappnad i sällskap av arbetskamrater också. Hjälp,vad ska jag göra?

2. Min bästa vän håller ju också på med viktnedgång, och hon väger sig på måndagar. Viktklubb.se rekommenderar vägning på måndag och dessutom känner jag att det då kanske blir lättare att inte fuska under helgen. Har man vägdag på torsdagen så blir det lätt att man tänker: "Det är ändå så långt kvar, så vad gör det om jag äter ostbågar/choklad/annat ikväll?" på lördagen. Vilket ju inte är okej. I helgen skrev jag om att jag vill hitta ett sätt att inte alltid ha undantagsdagar (på lördagar) och detta är sättet: vägning på måndagar. Idag skrev kilofighten om det också, och då kände jag att det var droppen som övertygade mig. Alla väger sig på måndagar. Från och med nästa måndag gör jag också det. Fast nu kommer jag väga mig på torsdag också, eftersom jag är inställd på det. Vilken dag väger ni er? I somras var jag helt besatt och vägde mig typ varje dag, trots att jag åt choklad varje dag. Inte speciellt hälsosamt, nej. :D

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag väger mig på fredagar och det fungerar bra för mig men då har jag ganska lätt för att hålla mig inför ramarna under helgerna :) Spelar inte egentligen vilken dag det är, bara du trivs med den.

2009-09-15 @ 08:06:06
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Ida

Du kan ju testa måndagar och se hur det funkar :)Så får vi se om vi lyckas hålla oss nyttiga på helgerna.

2009-09-15 @ 10:24:59
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har alltid vägt mig på Måndagar tidigare, när jag var med i Itrim så rekommenderade dom att väga sig på torsdagar eller fredagar.



Tanken var att då hade helgens ev extra måltid (man fick ha en sorts ätardag) "försvunnit" ur kroppen och sen kunde man också hålla lite koll på hur mycket man ev. kunde sväva ut kommande helg.



Detta kanske främst gällde när man hade kommit i mål så jag tycker nog ändå du ska fortsätta väga dig i början av veckan. Om det känns bäst för dig…

2009-09-15 @ 13:40:43
URL: http://teatimedarling.blogg.se/
Postat av: kill calories

Malin: Okej, då förstår jag att fredagar funkar. Jag har en tendens att smälla i mig 3000+ kalorier på lördagen och ibland också fredagen, och måste hitta ett sätt att bryta denna ovana.



Ida: Ja, jag ska testa det.



Pernilla: Jag har varit med i itrim och dissar därför ungefär allt de säger eftersom itrim verkligen inte är min grej på något sätt :D men där har de en poäng, att man kan väga sig på fredagar om man inte äter ihjäl sig under helgerna. Jag ska börja väga mig i början av veckan fr.om nästa helt enkelt :)

2009-09-15 @ 22:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0