Fler promenader

Ett litet snabbt inlägg till bara. Jag och min vän bestämde ikväll att vi ska testa att gå en timme om dagen under en vecka. Jag minns från tidigare gånger då jag gått ner i vikt att resultaten kommer så sjukt mycket snabbare om man gör dagliga promenader till en vana. Jag minns en viktnedgångsomgång (tänk att man ska behöva säga så, för att man haft så många...) då jag promenerade fyrtiofem minuter eller en timme även på träningsdagar. Jag fullkomligen rasade ner mina femton kilon som jag ville gå ner då (hade lägre startvikt den gången). Och då åt jag ändå pasta, massa bröd och till och med andra onyttigheter typ varje dag. Det ska jag inte göra nu men promenader är effektivare än man kanske kan tro.

Dessutom är jag ju med i livetodays powerwalkutmaning också. Men under en vecka tar jag den alltså snäppet längre och satsar på en timmes promenix om dagen. Det är en vana som är så lätt att komma in i, bara man ger det några dagar. Sedan klarar man sig inte utan sin dagliga dos av frisk luft.

Brukar ni promenera? Hur mycket/ofta? Jag körde stegräknare väldigt mycket förut men min är trasig just nu, så då får det bli att räkna i timmar istället.

Och vattnet har jag också skitit i. En och en halv till två liter om dagen ska man ju faktiskt dricka. Det bättrar på förbränningen, plus gör att man känner sig mindre hungrig. Är ni noga med vatten? Nästa veckas fokus, utöver att äta bra, blir alltså promenader och vatten för min del.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en jättebra idé! Vattnet är jag riktig duktig, fast promenaderna är det sämre med. Fast det är det inte egentligen, går ju minska 30-45 min med hunden varje dag.

2009-09-14 @ 08:32:28
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Ida

Ett tag var jag ute och gick jämt. Men det går ju upp och ner. Nu har jag skaffat hund så nu måste jag ju ut på promenader. Men att gå ute i friska luften är ju så skönt. Rensa hjärnan lite och få ny energi. Är ofta ute och går med kompisar också. Om man kanske inte har setts på länge kan man ju i stället för att ta en fika, ta en promenad. Så får man samtidigt lite motion :)

Att gå är hemskt bra träning och billigt är det också ;)

Ska bli spännande och se hur resultatet blir för dig efter en vecka med promenader :)

2009-09-14 @ 11:15:08
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: kill calories

Malin: Men 30-45 minuter låter väl helt perfekt? vad duktigt! Bra med en hund som "tvingar" en ut i friska luften. Gud vad svårt det är att komma ihåg att dricka vatten när man inte har vanan inne, och så blir man kissnödig hela tiden!



Ida: Ja, promenad är ett utmärkt sätt att umgås. Man kan ju både fika/äta ute och promenera, så får man bägge delarna :) ja, det blir spännande att se resultatet! jag börjar idag och väger mig på torsdag så det verkliga resultatet kommer väl egentligen först nästa torsdag. Spännande.

2009-09-14 @ 14:39:19
Postat av: Ida

Jag har glömt tacka dig för informationen om naturgodiset. Tack för den! :)

Ska se upp med det nu.

2009-09-14 @ 15:06:36
URL: http://kilofighten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0