Dagen som inte räknas

Den här dagen räknas inte, så imorgon kommer jag skriva in som dag 21. Idag har nämligen gått käpprätt åt helvete. Jag har ätit massor av choklad, godis och en kanelbulle. Plus frukost, lunch och middag. Jag vet inte varför, men det var nog att jag släppte på chokladspärren i lördags.

Nu har jag bestämt mig att inte väga mig förrän torsdag nästa vecka, och då ska jag ha gått ner två kilo från och med idag. Detta innebär 1300 kalorier per dag, no matter what, 1800 kalorier på lördag (litet undantag) och en timmes promenad de dagar jag inte tränar. Även om det regnar.

Jag har även bokat in veckans träningspass:



Det kanske låter som sjukt mycket träning, men efter att ha ätit 3000 kalorier i lördags och nu 3000 kalorier idag igen, så måste jag lägga in en riktigt hög växel. Annars kommer jag nämligen inte fortsätta äta bra utan istället börja med daglig choklad. Och det finns inte plats för det i mitt liv nu. Jag ska ner i vikt.

Så imorgon kör vi och då lovar jag att matrapportera. Vägning, som sagt, torsdag nästa vecka istället. Imorse smygvägde jag mig och hade gått upp 0.5 sedan i torsdags - och ändå tränat tre gånger sedan dess. Ni hör ju själva. Det är dags att köra för att nå målen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att du är så bestämd och vänder motgångarna till något positivt. Fortsätt så!

2009-09-29 @ 08:31:19
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad fanken är steamy windows??? Låter inte klokt ju. Hihi :D



Jag är inte alls insatt i hur man tänker/räknar när det gäller matintag vid viktminskning men jag bara funderar här.. Om du äter mer mat (jag skulle a l d r i g klara mig på det lilla du äter..!) så kanske sötsuget/hungern minskar..?



Men i vilket fall som helst så gillar jag din inställning, ge inte upp utan fortsätt så! :)

KRAM!

2009-09-29 @ 08:48:02
Postat av: Pernilla

Ohh, steamy Windows! Jag testade denna klass på Nike Conventet nu i år (med Elaine som jag skrev ett inlägg om igår). Då hette klassen Pole Dance, det var man ju tvungen att testa!



Kul grej, lite annorlunda. kanske inte så supersvettigt eftersom man var fullt upptagen med att se till att man inte fick en av dom där stängerna i huvudet, man svänger runt dom en del! Men hur som helst helt klart värt att prova!



Ha en bra Tisdag!



2009-09-29 @ 08:49:04
URL: http://teatimedarling.blogg.se/
Postat av: Kill calories

Malin: Ja, jag försöker. Det är ju ingen idé att gå runt och klaga på att man är tjock hela livet. Man får ta tag i det istället!



Lisa: Haha, det är någon slags pole dance-inspirerad klass, tror det kan bli riktigt kul :D och jag älskar att testa nya pass på sats! ja, alltså jag tycker ju att jag äter ganska mycket mat. i fredags höll jag mig exempelvis inom kalorerna och då åt jag pasta med köttfärssås och bröd till middag, en morotskaka etc etc. Det tycker jag inte är så lite mat :D men jag är aldrig hungrig de dagar jag håller mig inom kalorierna, sötsuget är bara någon slags psykisk upphakning..



Pernilla: Ja, man kan liksom inte låta bli att testa en sådan klass! Haha, jag får försöka ställa mig så isolerat som det bara går då, ifall man svänger med stängerna. Ha en bra tisdag du med :) :)

2009-09-29 @ 16:18:07
Postat av: ÄtaTränaKämpa

jag vill också träna Steamy Windows men har en fot som ställer till det :(

2009-09-30 @ 14:21:50
URL: http://atatranakampa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0