Dag 9

Idag var en bra dag, även om kalorimängden landade på 1605. Jag har rört på mig mycket och då måste man äta mer för att gå ner i vikt, så att kroppen inte ställer in sig på svält. Egentligen ger det mig ångest men jag inser att det bara är onödigt så jag konstaterar bara att det här var en riktigt bra gåneriviktdag.

Det här åt jag:

Frukost: Ostomelett i vanlig ordning.

Lunch: Halloumisallad med halloumi, bulgur, lite gräddfil, ruccolasallad. MUMS!

Mellanmål: Smoothie gjord på vaniljyoghurt (lätt), hallon och blåbär.

Middag: Ostomelett igen pga att jag inte hade några matvaror hemma, haha!

Kvällsmål: 1 banan, två skivor morotsbröd med lite smör. Jag har hittat en lösning på det här med mjukt bröd. Eller snarare, en vän har kommit med ett tips. Knepet om man äter upp allt på en gång så fort man köper något riktigt gott, är att frysa in brödet. Jag skar helt enkelt upp hela limpan direkt och frös in allt förutom det jag åt. Skitsmart!

Träning: 1 h dansaerobics. 1 h och 10 min promenad i rask takt, puh..

Tycker ni det var en okej dag matmässigt? Alltså, visst går man väl ner i vikt om man äter så mycket kalorier men ändå tränar så mycket? Enligt viktklubb.se gör man det. Nåväl, återstår att se, VÄGNING imorgon bitti. GAH, bloggar direkt efter det förstås. Lite nervös inför det och hoppas på minus på vågen!

Benen värker, men imorgon blir det vilodag från träningen. Det behövs. Imorgon hägrar ju dessutom den "stora prövningen" jag skrev om häromdagen, middag + vinkväll med jobbet. Jag har insett att det här ju måste ses som en livsstilsförändring. Då kommer sådana tillfällen, då man inte kan sköta allt perfekt. Det viktiga är att lära sig att inte ha det varje vecka, och att inte överdriva så himla mycket. Så imorgon kommer jag dricka två eller tre glas vin med jobbet, käka pasta på den italienska restaurangen vi ska till och ha en trevlig kväll. Men med måtta, jag kommer ju inte fortsätta äta när jag kommer hem som det annars kan bli. Och jag ska inte ha undantagsdag på lördag, så det känns okej. Men jag matrapporterar imorgon ändå förstås!

NU ska jag däremot titta på Svenska hollywoodfruar på tv3 play, har blivit hemskt nyfiken efter att alla pratat om det. Sov gott och hoppas att ni också har haft en bra matdag!

Kommentarer
Postat av: Malin

1605 kalorier är inte alls så mycket! Jag brukar sikta på cirka 1400-1600 kalorier per dag.



En kvinna behöver ungefär äta 2200 kalorier per dag om hon rör sig normalt. Min basala ämnesomsättning är cirka 1600 och skulle tro att din är högre än min. Och det är om jag skulle sitta helt stilla hela dagen. Så JA, visst går du ner i vikt om du äter 1600 kalorier per dag. Äter du mindre än 1000-1200 kalorier så minskar fettförbränningen eftersom kroppen sätter in sig på svält.



2009-09-17 @ 08:04:33
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

Malin: jag vet men 1300 kan man äta om man vill gå ner i vikt, enligt experter. Men tack, du har rätt, jag ska sluta ha ångest när jag äter 1600 kalorier vissa dagar, tack så mkt =)

2009-09-17 @ 08:15:01
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0