Dag 19 - le grande undantagsdag

Oj, jag snackade om att inte överdriva men det här blev överdrifternas undantagsdag deluxe. Jag känner mig så patetisk när jag "passar på", det är ett sådant tjockisbeteende tycker jag. Och jag är ju en tjockis så det är väl inte konstigt, men känns så förväntat på något vis.

Nåväl, jag har faktiskt inte ångest eftersom jag vet att jag kommer fokusera imorgon igen, och dessutom testa satsafro, inspirerad av Malin! Men sedan fram till nästa lördag kommer jag testa att inte äta upp några av träningskalorierna - dels för att det blev så överdrivet idag och för att jag vill ha lite snabbare resultat. Mitt delmål till den 10 november var ju att gå ner 8 kilo på 9 veckor. Hittills har jag gått ner 1.9, så det gäller att speeda upp lite.

Idag åt jag (skriver inte "frukost" etc, eftersom det blev så knas med det idag) :

3 skivor danskt rågbröd med smör och gurka
8 stoora kakor, peccanpoesi var deras namn - fint namn på goda kakor!
3 skivor danskt rågbröd med smör, gurka & paprika
2 halloumiwraps hemma hos min vän, med lite tsatsiki, stekt halloumi och massor av sallad
x antal tortillachips med cheese-smak, gott men onyttigt som fan
1 dubbeldaim, 1 dubbeltarragona, 1 påse typ "fruxo" eller vad de heter, små sega godisar

ja, ni hör ju själva. Jag har inte ens bemödat mig med att lägga in det i viktklubb, känns onödigt på en undantagsdag.  Men jag skulle tippa på 2700 kalorier kanske.

Träning: 30 min promenad (till gymmet), 1 h pilates som var lugnt och skönt som en enda lång stretching - men som kanske inte kändes som träning. Samtidigt tror jag det är bra att ha för vana att lägga in ett sådant typ av pass i veckan. Om inte annat för att sträcka ut kroppen och öva upp balansen. Jag tror dock inte på snacket om själen och blablabla, åh vad du är vacker osv. Det känns mest flummigt för mig. Men att sträcka ut sig var riktigt skönt och jag kände mig inte sällan riktigt vinglig.

Hoppas att ni har haft en fin lördag och att ni inte har syndat lika mycket som jag :D Imorgon är det tillbaka till fokus och 1300 kalorier om dagen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad roligt med att du ska testa afro ikväll! Det ska jag träna imorgon :) Så himla roligt! Hoppas du också tycker det.



Ibland är det bra med undantagsdag för att samla krafter och bestämma sig. Det var vad jag gjorde i fredags och nu är jag verkligen tillbaka på banan igen :)

2009-09-27 @ 11:15:18
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0