Dag 16 - rapport

Håhå, jaja. Inte har jag ångest för kanelbullen och latten längre, inte. Hur skulle jag kunna ha det med all er underbara pepp?

Nåväl, det här blev en toppen gå-ner-i-vikt-dag ändå, trots snedstegen jag skrev om tidigare. Här kommer rapporten:

Frukost: Ostomelett, som vanligt.

Lunch: En baguette (halvgrov) med hummus och falafel plus lite sallad.

Mellanmål: En rätt stor kanelbulle från pressbyrån, plus stor caffè latte.

Middag: En ceasarsallad, fast mindre version än vanligt. Mindre dressing (man fick den på sidan så man såg hur lite det var) osv. Kändes bra.

Allt är självklart inlagt i viktklubb helt ärligt, nog med självförnekelse för det här livet liksom, och kalorimängden landar på 1559 kalorier.

Träning: Det vi inte visste, jag och min vän, var att detta var ett 75 minuter långt spinningpass, hahaha :D så vi kom dit, intet ont anandes. Min första spinning i livet och jag räknade med 45 minuter. Tänkte att jag ju är väldigt van vid dansaerobics och trodde således att det inte skulle bli några problem. Men det var 65 minuter intensiv cykling och 10 minuter typ nedvarvning och stretching. SEXTIOFEM MINUTER! hahaha. Jag kände mig lite darrig efteråt och hade ont i ena knät, men det är ingen fara nu. Dock förbrände enbart det passet, exklusive stretchingen och det självklart, 637 ljuvliga kalorier. Är det inte underbart, så säg?

Så enligt viktklubb ser dagens uträkning ut såhär, och är alltså toppen:



Jag känner mig väldigt nöjd och glad och hoppas på minus på vågen imorgon bitti, annars kommer jag nog vara mindre glad. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du inte ska ha dåligt samvete över latten och kanelbullen. Ibland blir inte dagarna exakt som man har tänkt men det gäller att inte ge upp. Jättestarkt av dig att fortsätta dagen i positiv anda.



65 minuter effektiv spinning är riktigt jobbigt. Här finns en del 90 min pass, dvs. 75 min effektiv spinning. Det är jobbigt! Tyvärr är instruktörerna som håller i de passen inget vidare.

2009-09-24 @ 08:18:00
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

gud vad dina kommentarer är peppande, jag blir verkligen peppad på riktigt av dem!



Kanske är det bara de dåliga som orkar hålla i så långa pass, de bra instruktörerna kanske satsar på kortare och bättre. :D

2009-09-24 @ 21:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0