Dag 15

Åh, varför ger jag mig själv ångest genom att käka på kvällen? Idag var det ingen fara eftersom jag ändå inte landade på en för hög kalorimängd, men ångesten i sig borde vara motiv nog att välja något annat alternativ: ett äpple eller en liten skål med fil och musli. Och det är ju inte svårare än att bestämma sig:

Från och med nu ska jag inte äta kvällsmål som ger mig ångest, även om jag får plats med dem i min kaloribudget!

Då var det spikat och klart, haha. Då kan vi gå över till dagens rapport:

Frukost: En halvgrov fralla med lite smör, paprika, sallad och två skivor rökt mager skinka.

Lunch: En underbar ceasarsallad med krutonger, dressing, kyckling etc. Som vanligt helt enkelt. Jag kan aldrig tröttna på ceasarsallad :D det är något som jag verkligen tycker är värt att käka ofta, eftersom det gör att viktnedgången inte känns lika tråkig för mig. En knäckebrödsskiva till.

Mellanmål: Hann liksom inte med något mellis idag.

Middag: En förp lättostkaka, 2 msk hallonsylt.

Kvällsmål: Popcorn poppade i kastrull med lite olivolja (värde typ 250 kcal). Det var detta som gav mig ångest idag!

Träning: Ingen träning alls, idag var en välbehövd vilodag, med tanke på hur resten av veckan ser ut (se inlägget nedan)...

Antal kalorier: 1326 ungefär. Svårt att veta exakt hur mycket popcornen var, som vanligt (och det är väl det som ger mig ångest).

Nåväl, det var ju en toppendag egentligen, med den enda nackdelen att den mesta av dagens föda kom på kvällen. Jag känner mig lite trött och stressad så nu ska jag lägga mig och läsa i flera, flera timmar för att varva ner. Hur har ni haft det idag?

Jag börjar bli nervös inför torsdagens vägning, eller nojig snarare. Det känns som att jag inte skött den här veckan alls lika bra som den förra. Men det är bara att vänta tills på torsdag och hålla tummarna för ett positivt resultat. Och är så inte fallet, så blir det nya tag igen!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du fortsätter med viktdag på torsdag eller? Jag ska väga mig en gång till på måndag, känns det inte bra då funderar jag på att byta dag. Orkar ju ändå inte hålla mig på helgerna :P

2009-09-22 @ 21:51:07
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: kill calories

Ida: Ja, just det, det kanske jag glömde skriva! tänker fortsätta med torsdag som vägdag ett tag och acceptera att jag har lördagar som undantagsdag då jag får unna mig saker utan att få dåligt samvete :) fast också utan överdrifter helst :P vi får se hur jag känner längre fram men tillsvidare kör jag torsdag.

2009-09-22 @ 21:54:21
Postat av: livetoday - 52 kilo

tack så jättteemycket för din kommentar. jag har nu bestämt mig för att inte göra det..ni är så himla smarta och jag har tänkt att..va gör det om ja inte väger under 60 den 17 okt..jag väger hellre mer än att göra min kropp illa. PEPPPKRAM

2009-09-22 @ 22:49:14
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Lite popcorn är inget att ha ångest över. 1300 kcal är väl en jättebra nivå en dag då du inte tränar!



Nä du, jag tycker du ska skippa ångesten och se popcornen som små små guldklimpar som du faktiskt kan unna dig, utan att det gör någon "skada".



Ha en jättebra Onsdag!



Bye the way. Caesarsallad är min favvo också. Skulle kunna äta det varje varje dag. Min bästa caesar all time åt jag i New York - where else!

2009-09-23 @ 10:00:41
URL: http://teatimedarling.blogg.se/
Postat av: kill calories

livetoday: Vad skönt att du har bestämt det för det, tror inte det är bra i längden, heja viktnedgång genom vanlig kost och heja oss!!



Pernilla: Ja, det är faktiskt en perfekt nivå på icke-träningsdagar :) du har rätt, vad fint du skrev om popcornen, gud vilken bra pepp!!

jaa, jag äter ju typ ceasarsallad åtminstone nästan varje dag, och det är väldigt gott. Det sjuka är att man aldrig tröttnar :D jag har också ätit min godaste ceasarsallad i new york men faktiskt en massa goda här i stockholm med :)

2009-09-23 @ 16:13:00
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0