Dag 14

Idag var en bra dag, med tanke på träningen. Men jag har en fråga (ovanligt va?). Hur ser ni på att äta upp "träningskalorierna"? Alltså de extra kalorier man förbränner genom träning. Jag pratade lite om detta med en vän, eftersom jag oftast äter upp mina träningskalorier, och hon sade att det är okej och att man går ner lika mycket ändå. Men att det är en vana man kanske ska sluta mig med när man (i en avlägsen framtid, eh) börjar närma sig sin målvikt. Då vill kroppen behålla kilona eftersom den inte MÅSTE gå ner dem, och då kan det alltså hjälpa att inte äta upp träningskalorierna. Vad tänker ni?



(jag ska äta 1300 kalorier per dag)

Idag åt jag inte upp riktigt alla träningskalorier. Däremot blev det ett gäng mackor hos min vän på kvällen, som middag typ (efter träningen). Dessa mackor alltså. Men som sagt, bara enstaka frallor i fortsättningen. Här kommer matrapporten efter en, enligt mig, toppendag!

Frukost: 2 skivor mjukt bröd med lite smör och paprika på.
1 banan.

Lunch: En ceasarsallad med dressing.

Mellanmål: 2 dl lättvaniljyoghurt, 1 dl osötad naturell musli och lite linfrön.

Middag: 6 skivor mjukt bröd med gurka och smör.

ENSIDIG KOST IDAG, jag vet. Men kalorimängden funkar åtminstone.

Träning: 1 h dansaerobics-pass, hur kul och peppande som helst. Ni som har möjlighet till det borde verkligen testa en sådan klass. När man väl kommer in i det, så kan det vara sjukt roligt och peppande! Man tröttnar aldrig heller, om man varierar vilka pass man går på.
40 min promenad i rask takt.


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, dessa jäkla mackor alltså. Synd att det är så gott. Och det farliga är att det är så snabbt och enkelt att fixa iordning om man är väldigt hungrig.

2009-09-22 @ 11:22:19
URL: http://kilofighten.blogg.se/
Postat av: kill calories

Ida: Jag veet :/

2009-09-22 @ 21:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0