Dag 13 - hållaviktendag

Åh, var har all den där inspirationen och peppen tagit vägen? Idag blev en hållavikten-dag, men det känns okej med tanke på att jag rört mig galet mycket. Har ätit ungefär 1800 kalorier. Som tur är, är mitt mjuka bröd slut nu och jag får klara mig utan det i några veckor. Eftersom mjukt bröd är det perfekta mellanmålet, så får jag, som jag skrev igår, köpa en fralla i taget istället så att jag inte börjar överäta. Som jag gjorde nu ikväll. Det blir nog lättare utan bröd, för choklad har jag lyckats hålla mig undan i 13 dagar! Och annat överätande händer bara på lördagar, så jag tror det här blir en bra lösning.

Frukost: 3 skivor saltå kvarns fruktbröd med lite smör.

Lunch: Grillad macka (på café) med halloumi och massa sallad.

Middag: 3 grillade varmkorvar och massa sallad (grillade i en park, sommarfeeling!)

Kvällsmål: Typ 6 mjuka smörgåsar tror jag det blev. :/

Träning: 1 h dansaerobics, 1 h 10 minuter rask promenad. Bra träningsdag verkligen!

I veckan som kommer ska jag stenhårt hålla mig till 1300 kalorier per dag, 1500 på träningsdagar. Det blir väldigt mycket träning eftersom en kompis hoppar på sats gratisvecka, och vill testa massor. men det är ju bara kul!

PEPP PEPP, nu blir det läsning och musik. Hoppas ni har haft en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

hej. jag inspireras av dig mkt! Jag har nu kört lchf, men tröttnar lite gran. skall fortfarande hålla ett lågt kolhydrats% men öka den en aning. Har blivit medlem på matdagboken.se som är samma grej som viktklub.se och det hjälper mig verkligen. Håller nu på och försöker ligga på mellan 1300 - 1500kcal per dag och hoppas att det ska hjälpa mig.

2009-09-20 @ 21:05:52
URL: http://todaytomorrowforever.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Objectiooooon! mjukt bröd är icke det perfekta mellanmålet,

Även om det är gott :D. Proteiner är mycket bättre, håller dig mätt längre och blodsockret hålls stadigare…



PS: Du gillar halloumi va ;D Min sambo är likadan, själv tycker jag det gnisslar så obehagligt…

2009-09-21 @ 11:56:56
URL: http://teatimedarling.blogg.se/
Postat av: kill calories

Sandra: Vad kul att du inspireras av mig :D vad roligt, allt det där låter ju toppen, heja oss :)



Pernilla: Hmm, men ge lite förslag på vad man kan äta till mellanmål? Jag har dålig fantasi och dåligt tålamod så det får inte ta någon tid att fixa mellanmålet. :D



Jag ÄLSKAR halloumi, äter så himla ensidigt men det gör väl inget när det är så jäkla gott :P gnisslandet är ju bara härligt, haha! jag skulle kunna äta det jämt. tråkmåns, oh ja...

2009-09-21 @ 23:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0