Såhär tycker jag om Steamy Windows...

... superkul!



Värst vad jag testar roliga pass hela tiden. Idag var det alltså Steamy Windows som stod på schemat mitt på dagen. Tyvärr är det bara en eventklass, alltså en tillfällig klass, som finns på satscenter runtom i Sverige v. 40-45. Det var väldigt tråkigt eftersom jag hade otroligt roligt. Jag minns en sådan händelse från i våras också. Då hade min favoritaerobicsklass (som inte har samma instruktör längre tyvärr, och numera är supertråkig) en gång då hon körde salsaaerobics istället. Det är en av de roligaste klasserna jag någonsin har varit på och alla som vågade sig dit fick en snygg rönisch-vattenflaska, en banan och 25% rabatt på rönisch-kläder (träningskläder). Superkul! Men det var samma sak då, att klassen ju inte fanns på schemat utan bara var en testgrej. Sedan dess har jag hållit koll efter SalsaAerobics, men det verkar inte komma. Hoppas att det kommer i framtiden, helt enkelt, för den skulle jag minsann bli stammis på även om jag inte kan svänga mina höfter whatsoever. :D

Men åter till Steamy Windows. Såhär beskrivs klassen på sats.se:

Inspirerade av house-, show- och rockmusik har vi satt ihop en annorlunda och spännande eventklass där vi använder en käpp (stång från BodyPump) att dansa med och runt. Nybörjare, dansbiten eller bara lite nyfiken - bara du vågar svänga lite extra på höfterna så är du välkommen.

Det låter lite läskigt, eller hur? Men det var det verkligen inte, jag skrattade flera gånger. Det var alltså dans inspirerad av striptease! Så det var en del juckande, slängkyssar och svängande med stången. Helt enkelt hur kul som helst. Jag ska försöka hinna gå på klassen några gånger till innan den slutar gå, men då får jag hitta någon annan än den på fredag-dag, eftersom det inte är ofta jag kan då. Och de andra har typ 37 pers i kö. Jag ska faktiskt kolla det genast, för det var både befriande och svettigt och sjukt kul. Härligt med träningsinspiration! Men nu ska jag unna mig några timmars läsning efter en trevlig kväll, så ideal får jag skriva om imorgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0