Prövningar i dagarna tre

Idag, imorgon och lördag är stora prövningsdagar för mig.

Under dagen idag är det inga problem, bara jobb och plugg som vanligt. Men ikväll ska jag på en superrolig fest (obs inte hemmafest), där det kommer bjudas på vin och snacks. Det gäller att vara förberedd, att ha ätit middag innan (vilket blir svårt att hinna), så att jag inte faller för några frestelser. Jag ska nämligen landa på 1300 kalorier idag, har jag bestämt mig för.

Imorgon kommer prövning nummer två. Under dagen ska jag jobba och gå på Steamy windows (om jag inte känner mig lika snorig som nu). Men på kvällen är det fredag i allmänhet, jag ska träffa min bästa vän. Vet ännu inte vad vi ska göra men det är alltid svårt med fredagar. Dock ska jag landa på 1300 kalorier imorgon med.

Sedan kommer den största prövningen av alla: lördagen. Hittills har jag inte klarat en enda lördag under 3000 kalorier. Jag måste ha någon slags strategi. På lördag under dagen blir det träning, plugg och lugn och ro. På kvällen fyller en av mina bästa vänner år och ska ha middag och kalas. Jag funderar på att skippa vinet och bara käka middag och kanske något snacks om sådant finns. Eller är det bättre att göra tvärtom, skippa snacksen och dricka lite vin istället? Gah, lördagar är alltid den dag då jag förstör otroligt mycket för mig. Och om jag missköter mig rejält på lördagen, så brukar det spilla över till söndagen också. På lördag satsar jag inte på 1300 kalorier, men kanske 1800, så går jag inte upp åtminstone.

Det återstår att se, jag ska ta en dag i taget och verkligen fokusera på att lyckas med de mål jag nu satt upp ovan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kommer att klara prövningar! Och allt annat än 3000 kalorier på lördag är ju en förbättring! Jag tror du fixar det :)

2009-10-08 @ 09:06:26
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

ja, det har du rätt i, tack för peppen!!

2009-10-08 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0