Fokus i veckan som kommer

Det är ju såhär, att förra veckan gick åt helvete. Den här veckan har varit en riktig mittemellan-vecka, tror jag har hamnat på 1500 kalorier i snitt nästan varje dag. Mer eller mindre. Förutom igår då jag säkert landade på 2500 åtminstone. För mig är det inte okej. Jag vet att man kan gå ner i vikt på 1500 om dagen, men då känns det som att jag lika gärna kan skita i att tänka alls på vad jag äter och bara käka på och vara glad, ungefär.

Problemet är ju bara att jag inte är glad när jag käkar på, eftersom jag typ aldrig har lyckats hålla mig på en vikt. Om jag inte har strikta regler, så släpper jag allt och går upp 20 kilo på ett halvår istället. Och det är ingen överdrift.

Men nu tänker jag att jag har haft en dålig vecka och en halvbra, nu ska det bli en bra vecka!

Jag ska fokusera återigen på att hålla 1300 kalorier om dagen. Så det är veckans fokus, som jag ska försöka satsa all energi på. Det är så svårt, varje dag är en gigantisk prövning för mig. Är det så för er också?

Vi peppar varandra nu och försöker återfinna inspirationen, eller åtminstone jag måste det. Heja mig! Och er förstås!


Kommentarer
Postat av: Beckis

Lycka till med 1300! Själv ska jag utmana mig själv med att inte äta snacks av något slag denna vecka. Och så någon form av motion varje dag, trots strulade hälsporre. Men det är en del av utmaningen. Att inte tappa sugen så fort det kommer ett hinder i vägen! Kämpa på!

2009-10-12 @ 18:53:35
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0