Dag 36 (igår) - en dag som gick åt helvete

Ja, rubriken säger väl det mesta. Igår gick käpprätt åt helvete. Jag har inte brytt mig om att räkna kalorierna men landar betydligt högre än jag borde.

Här kommer en ärlig matrapport för igår:

Frukost: 3 skivor fullkornsbröd med lite smör

Lunch: Fullkornspasta med zucchini-tomatsås och lite mozzarella (från kvällen innan)

"Mellanmål" på jobbet (fredagsmys) : Ett glas rödvin, lite jordnötter och kanske 5 bitar lösgodis

Middag: Fullkornspasta med quornfärs (med krossade tomater och crème fraiche i), min kompis lagade och det var så otroligt gott så jag åt väldigt mycket.

"Kvällsmål": En hel påse tortillachips med cheese-smak (åt jag själv), smakade lite av min kompis lantchips och åt en förpackning med fyra Ferrero Rocher (choklad).

Antal kalorier: Vet inte

Träning: 1 h steamywindows på lunchen

Det värsta är att även idag är som upplagd för en rejäl undantagsdag. Ska nämligen på konstutställningsrunda med en kompis efter att vi har käkat lunch. Sedan lär vi också ta en eftermiddagsfika och sådana på lördagen brukar bli onyttiga för mig. Ikväll ska jag umgås med en annan kompis, vi ska gå ut och äta och sedan typ fika eller hänga här. Det är också som upplagt för godis och onyttigheter. Jag har nästan omöjligt svårt att hålla mig borta på helgerna. Men eventuellt får det bli så, och isåfall så får jag nöja mig med endast en liten viktnedgång även nästa vecka.

Men ni verkar vara så duktiga på det här med helger, hur gör ni för att inte äta ihjäl er?

Kommentarer
Postat av: Malin

Det handlar inte om att göra rätt hela tiden men nästan hela tiden. Du har ju skött dig riktigt bra 5 av 7 dagar denna vecka och försök hitta det positiva i det.



Helgerna har inte förut varit ett problem för mig trots att de senaste helgerna har varit det. Men för mig beror det nog mer på en bristande motivation än något annat. Istället för att vara så kritisk mot dig själv, tänk på hur långt du har kommit och hur pass bättre helgerna är nu mot förut.

2009-10-17 @ 09:47:37
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0