Dag 34

Idag gick hyfsat och jag lyckades nästan lösa prövningen. MEN det jag märker är att så fort det blir sådana här prövningar, så blir jag hungrig på kvällen eftersom jag inte har ätit ordentliga mål. Som tur är uppstår de inte så ofta, så det är lugnt egentligen. Men jobbigt att somna hungrig.

Dagen har varit fin med först jobb och sedan plugg. Och så detta restaurangbesök på kvällen. Dessutom har jag testat streetdance på sats idag. När jag var yngre dansade jag 2-3 gånger i veckan på en dansskola. Ända från jag var kanske 7 tills jag var typ 18. Och dansaerobics som jag har gått på länge nu, tillfredsställer ju jazz-delen av dansandet. Nu är jag streetdance-frälst och ska försöka bli stammis på det här passet. Det gäller bara att se till att boka långt i förväg, eftersom köerna ofta blir långa. Men det är ju absolut inga problem egentligen. Känns kul.

Och även om jag har lite ångest över att hamna så högt  på kaloriantalet, så känns det okej. Jag har de senaste dagarna varit duktig med att inte äta upp träningskalorierna, så förhoppningsvis visar det sig inte på vågen.

Här kommer rapporten, sedan ska jag läsa och sova. Trött i kroppen efter en lång dag.

Frukost: Ostomelett, tillredd som vanligt. Det är verkligen en yummie frukost. Mums!
"Mellanmål": En banan. Jag blev sjukt hungrig vid 11-snåret.
Lunch: Panini med mozzarella, lite kycklingfilé och pesto plus ruccola och tomat.
Middag: 4 fullkornssmörgåsar med smör och paprika. Jag hann ju inte laga mat innan träningen, här uppstod prövningen.
Kvällsmål: På den indiska restaurangen tog jag ett naan-bröd för att inte vara helt utan mat. Det fanns inte på viktklubb.se som livsmedel, men jag lade in det som 3 stycken 25-gramsskivor av vitt bröd och tror det kan stämma någorlunda.

Kalorier: 1514

Träning: 1 h streetdance, körde stenhårt och svettades som en gris efteråt. Gud så kul det var, massa positiv energi, hög musik och hög puls. Precis när jag trodde det var klart så körde vi två varv till och hann knappt med någon stretching. Det är så det ska vara att träna! Fast stretchingen behövs också förstås.

Imorgon händer något läskigt. Då är det nämligen vägning. Och jag tycker att jag har skött mig bra sedan i söndags, så det är bara att hoppas på något litet minus åtminstone. Vi får se imorgon bitti. Sov gott, raringar!




Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag skulle behöva tips på snabb, schysst, god mat. T ex din ostomelett - Hur gör du den?? :) (du får skratta om du vill, men jag är verkligen helkass på mat, tror aldrig jag gjort en omelett faktiskt..)



Spenderade ca 1½ timme i provrum igår (endast i en affär!) och det var ingen rolig upplevelse.. Här måste det till en ändring..!



Kram!

2009-10-15 @ 14:03:13
Postat av: kill calories

Jag lagar nästan aldrig mat hemma, är ytterst dålig på sådant. Men när jag väl gör det så är ett krav att det går skitsnabbt att laga och inte kräver några avancerade matlagningskunskaper. Min ostomelett gör jag såhär (och jag skrattar inte, tro mig, är likadan!!) : Knäck två ägg i en liten skål. Häll i lite salt (och peppar om du vill, fast jag tar alltid bara salt). Rör om med en gaffel tills det liksom är ihoprört. Ringla lite olja i en stekpanna. Häll i de ihoprörda äggen från skålen. Sedan brukar jag använda mager riven ost (färdigriven) som finns att köpa typ överallt. Behöver inte vara mager. Du tar några nypor och bara strör direkt över äggen i stekpannan. Jag brukar ta rätt mkt men inte så att det täcker liksom. Sedan väntar du och låter omeletten steka. När den är gyllenbrun på undersidan, så vänder du den med en stekspade. Vänta tills den blir gyllenbrun på andra sidan ("ostsidan") också, så blir det som godast. Och sen är det klart! Tar ungefär fyra minuter, jag brukar klä på mig och sådär medan det steker. Eller kanske sminka mig lite. Det tar ett tag innan man lär sig den perfekta omeletten, men jag tycker det är sjukt mkt godare att göra den gyllenbrun på bägge sidor, det blir liksom som en pannkaka, typ. Fast godare med tanke på osten. En sådan omelett som jag gör (lite mer än en halv dl mager riven ost) innehåller ungefär 250 kalorier så du får gärna komplettera med en tallrik fil med musli eller en eller två smörgåsar också.



Vad jobbigt med provrumsångest :/ vet hur det känns, ljuset där är som GJORT för att man ska känna sig som ett riktigt fat ass. Kram!

2009-10-15 @ 22:35:26
URL: http://killcalories.blogg.se/
Postat av: kill calories

lisa igen: jag vill tipsa om en annan enkel måltid också, som är skitgod. Använd fullkornstagliatelle eller vilken pasta du nu gillar mest. Sätt igång vattenkokaren, häll i pastan i kastrullen etc. Under tiden skär du en zucchini i tunna skivor. Lite olja i en stekpanna. Lägg i zucchinin. Du kan låta den vara ett tag, bara skaka om stekpannan ibland. När den är lite mjuk så häller du i krossade tomater (gärna med vitlökssmak/örter-smak) och en halv dl vatten typ. krydda med t.ex örtsalt, oregano osv. Låt det stå och puttra. När pastan är klar häller du av den och sedan häller du pastan i stekpannan tillsammans med såsen. Ha i lite mozzarella, typ en halv förpackning om du äter själv. Alltså dela mozzarellan i små bitar och lägg den lite hipp som happ. Rör om alltihopa och låt det stå på plattan ett tag så att mozzarellan smälter. Det är så sjukt gott och tar typ fyra minuter (exkl pastans koktid då, men då kan man ju passa på att diska eller plocka undan). Kanske är självklart, så nu får du skratta åt mig om du vill :D men det är sjukt gott!!

2009-10-15 @ 22:38:38
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0