Dag 23

Idag har jag flera gånger tänkt på att jag borde sluta med brödet. Det mjuka. Att jag borde tillåta mig att äta typ tortillabröd eller bröd generellt, om det är en del av en måltid. Typ foccaccia, wrap eller liknande. Men att jag ska sluta äta det som mellis, frukost och kvällsmål. Jag tänkte på det en liten stund och sedan återkom det igen. Jag vet att det skulle snabba på min viktnedgång. Så nu gör vi så och formulerar en regel helt enkelt, svårare än så är det inte!

Jag får från och med imorgon äta bröd endast som del av en huvudmåltid. Inte som kvällsmål eller mellis.

Då var det avklarat, känns väldigt bra eftersom jag vet att kilona kommer rasa snabbare. Det beror på två saker:
1. Det är svårt att beräkna exakt hur mycket kalorier bröd innehåller, eftersom det ju i sin tur beror på hur tjocka/tunna skivor man skär. Därför är det svårt att räkna ut exakt kalorimängd på viktklubb, och reusltatet blir förmodligen att jag alltid lägger in lite för lite kalorier. ---> ingen viktnedgång!
2. Jag måste hitta på andra mellanmål och kvällsmål istället, och de är alltid nyttigare: Äpplen stekta i kanel med vaniljkesella till, en tallrik yoghurt med lite musli, morötter och dip, någon frukt osv. Och de är dessutom lättare att räkna ut exakt kaloriantal av.

Bra va?!

Nu kommer dagens matrapport:

Frukost: 4 skivor fruktbröd med lite smör & gurka jamen jag saaaa ju att jag äter för mycket bröd. No more.

Lunch: 3 skivor halloumi, bulgur, lite turkisk yoghurt, några valnötter, ruccolasallad.

Mellanmål: 2 skivor danskt rågbröd.

Middag: Ostomelett.

Kvällsmål: 3 skivor fruktbröd igeeen.

Träning: Ett bodypump-pass som var helt underbart och inspirerande. Musiken på hög volym, salen full av peppade människor och jag lade på vikter på biceps och triceps. Här ska deffas vet ni!

Antal kalorier: Öh, känner inte att jag har kunnat räkna ut exakt idag med tanke på allt brödätande, men jag åt nog upp träningskalorierna. Så jag hamnar nog på 1600. Yep, bodypump förbränner a lot.

Lite oinspirerad känner jag mig, eftersom det känns som att jag förstör genom allt bröd. Och så får jag ångest av att äta upp träningskalorierna. Ett alternativ är ju faktiskt att inte lägga in träningen i viktklubb, utan bara skriva den här. Då är det alltid 1300 kalorier som gäller liksom. För jag menar, anstränger jag mig så mycket så vill jag ju ha resultat.

Kommentarer
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Tror dte är ett jättebra beslut, bröd är egentligen så oerhört onödigt i kosten.

:)

2009-10-01 @ 23:27:58
URL: http://atatranakampa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0