Bra poäng! + varningstecken

Jag fick en kommentar ifrån ÄtaTränaKämpa, som jag bara kan hålla med om:

Är det inte bättre att låta alla dagar räknas, även de "jättedåliga", superbra att låta bloggen få ta del av den "hemska sanningen" så man kan inse att shit happens, det är bara att gå vidare. Men att inte räkna med dem, då blir det ju inte lika ärligt mot dig själv? Eller hur tänker du? :)

Hon har så rätt, och jag får nästan lust att dra på mig dumstruten och börja om från dag ett igen. Jag har skött träningen under denna månad, men har inte skött maten - eftersom jag gick ner lite och sedan gick upp lite igen och i princip inte har gått ner alls på en hel månad.

Men jag börjar inte om från dag ett, istället ska jag i fortsättningen skriva om allt jag äter. Och förhoppningsvis behöver jag inte skämmas för det heller, eftersom jag ju vill ner i vikt.

Sedan har jag tittat på tv3play, på några korta snuttar med folk som medverkat i tidigare säsonger av Du är vad du äter. Snuttarna heter "Vad hände sedan?" och det är just vad vi får veta. När jag tittar på klippen och ser att typ bara en har lyckats fortsätta gå ner i vikt efter sin medverkan i programmet, men att de allra flesta har gått upp igen, så kommer jag att tänka på några saker:

1. Jag vill inte att folk ska se mig på det sättet, som en misslyckad typ som bara äter och äter. Trots att det enda hon drömmer om är den perfekta kroppen. Jag är så bestämd och målinriktad på alla andra punkter, alltid aktiv och produktiv, så det stämmer inte med min persona.

2. Jag kommer på att en kompis sagt till mig att viktnedgång har 80 % återfall. Det innebär alltså att 80% av de som går ner mycket i vikt, går upp det igen. Jag vill inte bli en siffra i den dystra statistiken, vilket jag iofs redan är med tanke på alla de gånger jag pendlat upp och ner. Jag vill förändra det och vara del av de 20 % som faktiskt går ner i vikt och stannar där. Är ni på?

Hittills har dagen gått bra, jag jobbade i förmiddags och ska nu plugga fram till satsflow ikväll. Och idag ligger jag bra till och ska hålla mig till 1300 kalorier. Jag återkommer ikväll med rapport! Hur har ni det?

Kommentarer
Postat av: ÄtaTränaKämpa

åh vad glad jag blir av att läsa!

Jag tror man måste ha en förlåtande attityd till sig själv, det är helt okej att ha dagar som inte är bra, bara man inte försöker dölja det för sig själv.

Jag tycker inte alls du ska ha någon dumstrut, du är superduktig!



Vi är två som kommer vilja vara de där 20% som lyckas vidmakthålla en viktnedgång. Vi klarara det, vi får peppa varandra hela vägen och inte sluta peppa varandra bara för att vi väl har nått vår målvikt, utan fortsätta att peppa då med! :)



Ps: jagtränar gärna Boot camp med dig, bara min fot blir bra så!

2009-10-06 @ 14:56:34
URL: http://atatranakampa.wordpress.com
Postat av: kill calories

ÄtaTränaKämpa: Vad kul! Och ja, jag håller absolut med dig :) Vad kul att du också vill hålla vikten, det är ju meningslöst att kämpa annars egentligen. Och jag håller med dig, som jag skrivit tidigare i bloggen kommer jag fortsätta viktblogga varje dag tills jag hållt målvikten (62 kg) i ett år. FÖr annars anser jag mig inte vara "klar" med min viktnedgång. Kanske inte ens vid det laget vid närmare eftertanke...



Kul med bootcamp!

2009-10-06 @ 21:30:30
URL: http://killcalories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0