Kill calories no more? Jodå.

Egentligen är jag så borta nu från allt vad vikt och fokus, inspiration och träning heter, att det känns onödigt att ens bibehålla en viktblogg, det känns mer som en ironisk grej liksom.

För i fredags åt jag några smörgåsar till frukost, halloumi-bulgursallad med turkisk yoghurt och valnötter + en smörgås och en stor latte till lunch. En restaurangportion spaghetti med köttfärssås till middag, plus en hel del bröd. Fyra och ett halvt glas vin ute på kvällen. En foccaccia innan jag åkte hem, med typ kyckling, pesto och mozzarella.

Igår åt jag några smörgåsar till frukost, en halloumiwrap med fyra skivor halloumi och sallad och aubergineröra på tortillabröd till lunch. Sedan firade vi min syster, så då åt jag en rätt liten bit cheesecake.. Till middag var det norrländsk catering. Då åt jag två minimala bitar västerbottenpaj (motsvarar kanske en vanlig bit), lite potatissallad, en smörgås. Sedan när jag kom hem på kvällen så hade jag sådan ångest, att jag åt en rittersport chokladkaka (100 g), smak "whole hazelnuts", och en dubbeldaim.

Med andra ord har helgen gått åt helvete. Och sammanfattar jag veckans träning så har det bara blivit två gånger: I onsdags (streetdance) och i torsdags (bodypump).

Jag måste ta till något krafttag för att inte helt halka ur och gå upp massa i vikt. Men just nu har jag ingen inspiration. GAH!

Hursomhelst, så har jag alltså tänkt på att lägga ner bloggen. Men det gör ingenting bättre, så jag fortsätter blogga. Med andra ord hörs vi ikväll. I veckan som kommer, ska det åtminstone bli mer träning på schemat!

Kommentarer
Postat av: Malin

Alla har rätt att ha svackor, det innebär inte att det är onödigt att viktblogga. Både du och jag kommer att hitta tillbaka till den dära riktiga motivationen, det vet jag. Frågan är bara när.



För mig går det lite fram och tillbaka, ena dagen går det bra, andra dagen inte. Men tack vare lite pepp från sambon så tänker jag faktiskt åka ner till gymmet och styrketräna när de öppnar. Det är framsteg från min sidan.



Och oavsett hur det går just nu så går det betydligt bättre än om man skett i alltihop.

2009-10-25 @ 08:57:40
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Nej, försvinn inte!

Jag är också inne i en jobbigare period.

Men du får inte försvinna, du är ju en av mina favoriter. Jag tror på dig! :)

2009-10-26 @ 21:01:25
URL: http://atatranakampa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0