Därför vill jag gå ner i vikt

Här kommer några anledningar till varför jag går ner i vikt.
Jag ska titta på dem när jag känner för att överäta på en vanlig måndag (som i måndags), eller när jag känner mig allmänt omotiverad. Förhoppningsvis kan det peppa er lite också!

Jag vill gå ner i vikt, för att:

1.
Jag är tjock. Det är oundvikligen det första intrycket folk får av mig. Jag bär omkring på tjugo kilos faktisk övervikt. Och ibland ser jag det i speglar, andra gånger inte, som jag bloggade om för ett tag sedan. Men alltid, alltid tänker jag på det och det tar upp så mycket av min tanketid. Jag vill inte leva ett sådant liv, jag är inte tjock inuti. Jag är smart, läser massa böcker, intresserar mig för kultur, vill bli författare och framgångsrik på andra sätt.Och alltså inte begränsas av ett så onödigt "handikapp" som att vara tjock.

2. Jag vill kunna ha snygga(re) kläder. Jag är extremt klädintresserad. Igår köpte jag till exempel massor av nya toppar, skor och några väskor. Men jag kan inte ha alla kläder jag vill. Jag skulle vilja ha en kjol som är hög i midjan, högklackade skor till och ett instoppat vitt ribbat linne. Eller ett par skinnyjeans (typ cheap monday) med en rätt tajt tisha med tryck på. För att bara ta några exempel. Och jag har alltid snygga kläder nu med, går aldrig runt i tält eller slapparkläder bara för att jag känner mig tjock. Men alltid finns känslan av obekvämhet någonstans i bakhuvudet. Och jag tycker inte det är livskvalité.

3. Jag vill bli aerobicsinstruktör! När jag har gått ner mina kilon, så ska jag direkt hoppa på en av sats kurser för att bli aerobicsinstruktör. Jag tycker det känns som ett bra och konkret mål. Jag är väldigt positiv och tror jag skulle passa som dansaerobics-instruktör någon gång i veckan. Men då måste jag först känna mig nöjd med mig själv.

4. Jag skulle vilja läsa upp poesi t.ex. Igår var jag på en jättebra poesiföreställning, och kände att jag också vill kunna stå där. Eller medverka i andra coola projekt. Fast först måste jag känna mig lite mer skinny assed, så att säga.

5. Jag vill att svaga konturer av muskler ska synas och det går ju inte med allt fett i vägen!

6. Jag vill kunna prata med ställets snyggaste kille utan att känna "åh gud, allt han tänker på är hur tjock jag är".

7. När jag väl köper godis, så vill jag inte behöva tänka: "Åh, nu tänker kassörskan på hur korkat det är av den där tjocka bruden att gå hem och käka choklad." Lite nojigt men jag tänker så och det blir ännu en viktloosing-pepp.

Varför vill ni gå ner i vikt? Hoppas att ni blev lika peppade av det här inlägget som jag blev. Nä, nu ska grejerna packas ihop och så blir det två timmars träning. Spinning och yoga i ett, hurra! Då behöver jag inte ha dåligt samvete över lördagsgodiset ikväll :D

Kommentarer
Postat av: vanessa

Wow! Det är precis likadant jag känner:) Känns som om du skrivit ner mina tankar nästan! Men nu ska vi klara det här! Lycka till!

2009-10-03 @ 12:27:21
URL: http://vanessamotbeach2010.blogspot.com
Postat av: ÄtaTränaKämpa

I know that feeling!

Kämpa på, på gymmet!

2009-10-03 @ 13:47:15
URL: http://atatranakampa.wordpress.com
Postat av: Malin

Känner verkligen igen i det där du skriver.



Härligt med både yoga och spinning idag! Du kommer nå dina mål!

2009-10-03 @ 16:02:37
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: kill calories

vanessa: Haha, vad knäppt att du känner likadant :D ja, vi ska klara det. Jag känner mig inte så superpeppad efter min katastrofhelg men med nya tag imorgon ska det nog gå bra.



Ätatränakämpa: Kämpa på du med! :D



Malin: Ja, jag hoppas det. Samtidigt känns det ju nästan bortkastat att träna när man ändå äter upp mer än det man tränat bort...

2009-10-04 @ 17:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0