Back in business - men i små etapper

Jag fick betrakta mig som avhoppad från novemberutmaningen. Med mycket kaos i mitt liv och inget fokus så har de senaste veckorna gått käpprätt åt helvete. Jag fick betrakta mig själv som avhoppad från novemberutmaningen tyvärr, eftersom jag istället aldrig tränade och åt godis hela tiden.

Jag har funderat kring hur jag ska återfinna motivationen och insett att jag tycker det känns så LÅNGT tills jag ska gå ner mina 20 kilo. Därför kommer jag nu bara att satsa på två månader i taget.

Jag kommer alltså att fokusera under två månader nu, från och med idag fram till den 8 februari. Under denna period kommer jag ha en enda undantagsdag, antagligen blir det på nyårsafton. I vanliga fall brukar jag gå upp ungefär fem kilo i december men i år ska jag inte ha julen som någon slags ätar-ursäkt, utan ska istället fokusera på mitt mål. Igår promenerade jag en timme och var på dansaerobics, första träningen på ett bra tag. Även ikväll ska jag träna och promenera.

Så jag kommer börja på dag ett, dag två osv igen. Men när jag har klarat mina två månader, alltså den 8 februari, så nollställer jag och fokuserar från början igen. På så sätt delas viktnedgången bokstavligen talat upp i etapper. Går jag till exempel ner sju kilo under dessa två månader så kommer jag därefter att börja om med min nya vikt som startvikt. Förstår ni hur jag menar?

Det känns bra. Jag ska börja läsa era viktbloggar igen också, har inte orkat det under ett tag nu. Men de peppade mig och gav mig motivation tidigare, och ska göra det igen.

Vi hörs ikväll med dagens matrapport. Det är 1300 kalorier per dag som gäller för mig och jag ska även logga in på mitt viktklubb-konto igen för första gången på länge. På torsdag blir första vägningen.

HEJA!

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att du är motiverad igen! Kanske kan du smitta av dig lite? :)

2009-12-08 @ 08:44:13
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Vad skönt att du är tillbaka igen! Tror att din plan är ritkigt bra, vet själv hur svårt det kan vara när målet känns långt bort. Har saknat dig och dina inlägg!

2009-12-08 @ 09:36:45
URL: http://atatranakampa.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Jättebra att du har sån motivation! :)

Jag blev inspirerad och ska också börja med nya tag från och med idag! För nu är det 40 dagar kvar till jag åker utomlands och då ska jag banne mig ha gått ner i vikt!!

Kämpa på! :D

2009-12-08 @ 09:42:10
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Kill calories

Malin: Smitta-smitta-smitta! ;)



ÄtaTränaKämpa: Åh, och jag har saknat din pepp och din blogg med!



Pärlan: Åh vad kul att du blev inspirerad :D ja, satsa dessa 40 dagar på att gå ner nu, du klarar det tror jag!

2009-12-08 @ 22:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0